پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل


چگونه لکه شکلات را از روی مبل پاک کنیم؟

ریختن شکلات روی مبل یکی از اتفاقات آزاردهنده است که ممکن است در جشن‌ها و مهمانی‌ها تجربه‌ی آن را داشته باشید، حتی کسانی که کودک خردسال دارند ممکن است بارها با این اتفاق روبرو شده باشند. اما لازم نیست برای پاک کردن لکه شکلات از روی مبل نگران باشید، زیرا پاک کردن آن ساده است و در صورتی‌که اقدامات درستی انجام دهید به راحتی می‌توانید لکه شکلات را از روی مبل پاک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید با ریختن شکلات روی مبل هر چه زودتر لکه را پاک کنید رنگ آن راحت‌تر از روی پارچه‌ی مبل پاک می‌شود و داخل پارچه و تودوزی مبل نفوذ نمی‌کند. اما باقی ماندن شکلات روی مبل و به تاخیر انداختن تمیز کردن آن می‌تواند باعث ثابت شدن آن روی پارچه شود و پاک کردن آن را سخت‌تر کند.

پس برای تمیز کردن بهتر لکه وقتی شکلات مایع روی مبل می‌ریزد یا اینکه یک تکه شکلات از دست فرزندتان روی مبل می‌افتد قبل از استفاده کردن از شوینده اولین اقدام این است که با یک وسیله مانند چاقو یا قاشق چای‌خوری تکه‌های اضافه آن را از روی مبل بردارید و فقط رنگ آن باقی بماند. چون اگر تکه‌های اضافه را برندارید و شوینده استفاده کنید لکه شکلات به جای پاک شدن روی سطح مبل پخش می‌شود و پاک کردن آن سخت‌تر می‌شود. شما باید بعد از برداشتن تکه‌های شکلات با استفاده از راهکارهایی رنگ آن را از روی پارچه مبل پاک کنید.

نحوه‌ی تمیز کردن لکه شکلات از روی مبل با شامپو فرش

برای این‌که رنگ شکلات به طور کامل از روی پارچه مبل پاک شود و رنگ آن روی پارچه ثابت نشود یک تکه پارچه تمیز و سفید را با آب گرم خیس کنید و روی لکه ماساژ دهید تا رنگ آن کم‌تر شود. برای استفاده از شامپو فرش نباید آن را مستقیم روی مبل بریزد، بلکه باید شامپو فرش را با آب رقیق کنید سپس دستمال را داخل این محلول فرو ببرید و بعد از گرفتن آب اضافه‌ی آن لکه‌ی مبل را چندین مرتبه با استفاده از دستمال پاک کنید.

برای این‌که رنگ شکلات کاملاً از بین برود دستمال را با فشار روی مبل بکشید و اگر دستمال خیلی کثیف شد از یک دستمال تمیز استفاده کنید. از یک تکه ابر یا اسفنج زبر هم به جای دستمال نخی می‌توانید استفاده کنید.

بعد از تمام شدن کار و تمیز شدن لکه حتما با یک دستمال خیس آن قسمت از بل را یک بار دیگر پاک کنید و با دستمال توالت یا یک حوله خشک کنید. مرطوب ماندن مبل باعث می‌شود پرزهای آن بد حالت شود و کیفیت پارچه مبل تغییر کند. برای خشک کردن مبل می‌توانید از باد سرد سشوار هم استفاده کنید.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

نحوه‌ی تمیز کردن لکه شکلات از روی مبل با کنجاله ذرت

کنجاله ذرت قابلیت از بین بردن لکه شکلات را از روی مبل دارد. وقتی یک تکه شکلات روی مبل خانه‌ی شما مالیده شد اصلاً لازم نیست نگران باشید. اول شکلات را از روی مبل بردارید و با یک دستمال تمیز لکه را پاک کنید سپس مقداری کنجاله ذرت روی لکه بریزید و با دستمال رطوب کنجاله را روی لکه شکلات بمالید. بعد از کمی ماساژ دادن متوجه می‌شوید که رنگ لکه با وجود کنجاله ذرت کمرنگ می‌شود.

وقتی لکه کاملاً بی رنگ شد آنرا با یک دستمال خیس پاک کنید و در نهایت آب اضافه آن را با دستمال توالت یا حوله بگیرید. یا اگر فضای کافی در خانه دارید مبل را کنار پنجره بگذارید تا آفتاب روی آن بتابد و قسمت خیس مبل با آفتاب خشک شود.

نحوه تمیز کردن لکه شکلات از روی مبل با مایع ظرفشویی

استفاده کردن از مایع ظرفشویی برای پاک کردن لکه شکلات از روی مبل یک روش ساده و بسیار دسترس است. در تمام خانه‌ها مایع ظرفشویی موجود است و برای تهیه‌ی آن نیاز نیست به درد سر بیفتید. پس اگر کودک شما مبل را با شکلات کثیف و رنگی کرد ابتدا شکلات را از روی مبل بردارید تا رنگ آن در اطراف پخش نشود.

سپس کمی مایع ظرفشویی را داخل یک لیوان بریزد و آن را با آب سرد مخلوط کنید. سپس یک مسواک را داخل محلول فرو کنید و روی لکه بکشید. این کار باعث می‌شود رنگ لکه کمتر شود. بعد از چند بار کشیدن مسواک روی لکه یک بار آن را بشویید که تمیز شود سپس مجدداً مبل را با آن تمیز کنید.

بعد از پایان کار با یک دستمال تمیز و مرطوب مبل را پاک کنید و با یک حوله‌ آن را خشک کنید. به این ترتیب مبل تمیز و درخشان می‌شود.

پاک کردن لکه شکلات از روی مبل

نحوه تمیز کردن لکه شکلات از روی مبل با سرکه سفید

سرکه سفید یک تمیز کننده موثر برای از بین بردن لکه شکلات است که در استفاده‌ی خانگی برای پاک کردن لکه  شکلات بسیار کاربردی است. سرکه سفید علاوه بر تمیز کنندگی موجب درخشان شدن پارچه مبل نیز می‌شود. به همین جهت رضایت استفاده کنندگان از این شیوه بسیار بالا است.

برای استفاده از سرکه سفید باید آن را با نسبت یک به سه  با آب سرد رقیق کنید و بعد دستمال را به محلول آغشته کنید و روی لکه بمالید. چندبار کشیدن دستمال روی لکه شکلات با فشار می‌تواند رنگ شکلات را محو کند و مبل را تمیز و درخشان کند. بعد از پاک شدن برای این‌که بوی سرکه از بین برود می‌توانید آن را با دستمال خیس پاک کنید و پنجره اتاق را باز بگذارید تا بوی سرکه از اتاق خارج شود. برای خشک کردن قسمتی از مبل که با سرکه پاک کرده‌اید می‌توانید از باد سشوار هم استفاده کنید.

یک نکته‌ی مهم در تمیز کردن مبل این است که قبل از استفاده از هر شوینده‌ یک قسمت کوچک از مبل را با آن تمیز کنید و درصورتی‌که رنگ پارچه مبل دچار تغییر نشد برای پاک کردن لکه شکلات از شوینده استفاده کنید.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *