تاثیر مواد شوینده در بافت و استحکام فرش

تاثیر مواد شوینده در بافت و استحکام فرش

تاثیر مواد شوینده در بافت و استحکام فرش


قالیشویی را می‌توان به‌ درستی از پرمخاطب‌ترین خدماتی دانست که به خانواده‌ها ارائه می‌شود. سنت دیرینه استفاده عمومی از فرش بین ما ایرانیان در موقعیت‌های مختلف، اهمیت رعایت بهداشت را در مورد این نوع زیرانداز صدچندان کرده است.

با توجه به محدودیت‌های موجود برای شستشوی سنتی فرش در منازل امروزی، این خدمات مشکلات زیادی را از سر راه مردم برداشته است. اما نگرانی درباره شیوه شستشو، تاثیر مواد شوینده در بافت و استحکام فرش و اعتبار مراکز شستشوی فرش کماکان وجود دارد. در این مطلب ضمن معرفی قالیشویی مجاز ستارخان و خدمات آن، به موارد زیر نیز خواهیم پرداخت:

  • چرا این روزها شستشوی فرش به شیوه سنتی پاسخگوی نیاز مردم نیست؟
  • چگونه می‌توان ضمن شستشوی ماشینی فرش، از آن در برابر آسیب محافظت کرد؟
  • فرش خود را تنها به مراکز مجاز بسپارید!

شستشوی فرش به روش سنتی و مشکلات آن!

برخی از ما و بسیاری از والدین ما هنوز هم، دورانی را که قالیشویی در حیاط خانه و خشک کردن آن روی پشت‌بام مرسوم بود به یاد داریم. خاطراتی که گرچه نوستالژیک به‌نظر می‌رسد، اما با دشواری‌های بسیاری همراه بوده است.

در آن زمان مردم و خانم‌های خانه‌دار با زحمت زیاد و استفاده از لوازم ابتدایی و آب حوض یا لوله کشی منزل، نسبت به شستشوی فرش به روش دستی اقدام می‌کردند.

دردکمر و مفاصل بعد از اتمام کار، تازه اول ماجرا بود و خشک کردن فرشی که با این روش شسته می‌شد، خود مشکل جداگانه‌ای بود! زرد شدن ریشه‌ها، لکه شدن بخش‌هایی از فرش و بو گرفتن آن در اثر طولانی شدن زمان خشک شدن، موارد دیگری بودند که خستگی شستن فرش را به تن افراد باقی می‌گذاشت!
هم‌چنین در مرحله شستشو نیز، کاربرد مواد شوینده نامناسب در بسیاری موارد به بافت و رنگ فرش آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کرد!

شستشوی ماشینی فرش، بهداشت و آسایش در یک قاب!

خوشبختانه امروزه و با پیدایش فن‌آوری‌های جدید و استفاده از امکانات ماشینی و تاسیس قالیشویی‌ مجاز، این مشکلات حل شده است.

در مراکز مجاز شستشوی فرش، کلیه مراحل از ثبت سفارش تا دریافت، حمل به کارگاه مخصوص، شستشو، خشک کردن و در نهایت تحویل به مشتری بر اساس زمان‌بندی مشخص و با روش‌های مجاز و تحت نظارت کارشناس آشنا به مشخصات فرش انجام می‌شود.

اما در این مورد نیز دقت به شوینده‌ها و تاثیری که بر فرش دارند لازم است. در ادامه مطلب شما را با شیوه مدرن قالیشویی و مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم. با ما همراه بمانید.

مواد شوینده فرش

از شستشو تا محافظت: نقش شستشوی ماشینی و مدرن در حفظ بافت فرش!

با وجود گفتگوهایی که درباره شیوه سنتی شستشوی فرش و مشکلات آن داشتیم، باید اذعان کرد شستن فرش، قالی و قالیچه، حتی به روش ماشینی، تنها در صورتی مفید و بی‌ضرر است که با رعایت اصول لازم انجام شود. از مهم‌ترین مواردی که در این روش مطرح است، استفاده از شوینده‌های بی‌ضرر و در عین حال موثر است.

متاسفانه بسیاری از ترکیبات شیمیایی شوینده، بر تار و پود فرش تاثیرات نامطلوبی داشته و باعث تغییر رنگ یا شکل الیاف و در مواردی نیز پوسیدگی آنها می‌شوند!

علاوه بر قیمت بالای فرش و ارزش هنری آن به‌ویژه در مدل‌های دست‌بافت، علاقه خانواده‌ها به این بخش از لوازم منزل در چنین مواردی بی‌شک باعث رنجش شدید آنها خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود برای استفاده بهتر و بدون آسیب از این خدمات، نسبت به شناسایی قالیشویی‌های مجاز اقدام نمایید. کسب اطمینان از اعتبار این مراکز می تواند شما را بابت فرش‌های گرانبها و دوست‌داشتنی خود، هنگام سپردن به این مراکز جهت شستشو آسوده خاطر کند. در این بخش به ویژگی‌های شستشو با مواد شوینده مجاز می‌پردازیم. با ما همراه بمانید.

از ویژگی‌های شوینده‌های مجاز فرش بیشتر بدانیم!

همه ما تا به‌حال مواد شوینده‌ زیادی را از جنس مایع، جامد و پودری دیده یا از آنها استفاده کرده‌ایم. اما کمتر از ترکیبات این مواد باخبریم. همین‌طور اطلاعات چندانی از تاثیر آنها بر مواد مختلف نداریم.

همین بی‌اطلاعی باعث شده تا برخی افراد، در کاربرد این مواد بر روی وسایل مختلف از جمله فرش بی‌توجه باشند! موردی که گاه به قیمت تخریب بافت، یا از بین رفتن و مخدوش شدن رنگ فرش تمام می‌شود!
اما برای افرادی که در این زمینه تخصص دارند، انتخاب نوع شوینده با شناخت مشخصات فرش و الیاف مورد استفاده در بافت آن کار دشواری نیست.

خوشبختانه در قالیشویی ‌های‌ مجاز افراد آشنا به فن در این زمینه حضور داشته و کمک زیادی به انجام موفق این مراحل می‌کنند. این کارشناسان توصیه‌های لازم درباره کاربرد شوینده‌هایی با ترکیبات ارگانیک و بی‌ضرر را به شویندگان ارائه می‌کنند.

آنه هم‌چنین به تاثیر هر ماده بر الیاف مصنوعی به‌کار رفته در بافت فرش و نیز الیف طبیعی پشم، پنبه یا ابریشم مصرفی آگاهی کافی دارند. به علاوه از تاثیر این مواد بر رنگ تار و پود فرش باخبرند و نوع ماده و میزان مجاز مصرف آن را می‌دانند.
این اطلاعات در کنار به‌کارگیری آب با دمای مجاز و رعایت سایر اصول بهداشتی و فنی در شستشوی فرش باعث حفظ دوام و استحکام آن در طول شستشو و پس از آن می‌شود.

و در پایان…

قالیشویی و استفاده از مواد و تکنیک‌های صحیح برای این کار امروزه به صنعت بهداشتی بزرگ و پرطرفداری تبدیل شده است. در این مسیر، داشتن اطلاعات کافی و به‌کار بستن آنها برای شستشوی فرش از اهمیت بالایی برخوردار است.
قالیشویی ستارخان، با سابقه دیرینه و ۳۰ ساله در این زمینه، از کارآزموده‌ترین کادر مجرب تشکیل شده است.
این مرکز مجاز، با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و اطلاعات کامل درباره مواد شوینده در این زمینه قدم گذاشته است.
کلیه خدمات شستشو و خشک کردن فرش، مبل و خوشخواب، ترمیم و رفوگری و سایر موارد در این مرکز مجاز به مشتریان ارائه می‌گردد. این مراحل کاری در برنامه زمان‌بندی شده و ضمن هماهنگی با مشتریان انجام و فرش‌های شسته شده به‌صورت لول و کاورپیچ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحویل می‌گردد.
استفاده از ترکیبات ارگانیک و بی‌ضرر برای شستشوی فرش در کنار ثبت مشخصات هر فرش و استفاده از شوینده مناسب برای آن، این مرکز را به یکی از معتبرترین مراکز قالیشویی در تهران و حومه تبدیل کرده است.
برای ثبت سفارش شستشو و آگاهی از ساعات کاری و زمان ثبت سفارشات نیز می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://ghalishoii-satarkhan.com/ مراجعه نمایید.
هم‌چنین پشتیبانی تلفنی این مجموعه همواره آماده پاسخگویی به سوالات همشهریان عزیز است.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *