فرشها را در سال چند بار بشوییم؟

شستشوی فرشها در قالیشویی

فرش ها در سال چند بار نیاز به شستشو دارند؟

سپردن فرشهای به قالیشویی یکی از دغدغه های مهم خانوار ها می باشد. دلایلی مانند: نحوه اطمینان و انتخاب یک قالیشویی خوب، کیفیت بالای شستشوی فرش، عدم وجود هرگونه مشکل در فرش پس از سپردن به قالیشویی و پاکیزگی فرش، این موارد جز فاکتور های مهم خانوار برای سپردن فرش به قالیشویی می باشد. برای انتخاب یک قالیشویی خوب مقاله ما در مورد ( راهنمای انتخاب قالیشویی ) را مطالعه کنید.

فرشها جزء عنصر اصلی دکوراسیون یک منزل می باشند. با توجه به قیمت بالای فرشها، نگهداری از فرش و سالم و با کیفیت ماندن آنها بسیار به صرفه تر از خرید یک فرش جدید می باشد. برای حفظ کیفیت فرش و افزایش طول عمر آنها راه های زیادی وجود دارد. یکی مهمترین این راه ها نظافت و پاکیزه شدن فرش شما می باشد. اگر شما قالیشویی معتبری را مد نظر دارید، بسته به جمعیت خانواده خود، تعداد فرزندان خردسال و … درصد کثیفی فرش را به راحتی میتوانید تشخیص دهید. در این قسمت مواردی را نام می بریم که نسبت به هرکدام نیاز فرش به شستشو را مشخص میکنیم.

شستشوی فرشها در قالیشویی

آیا کودک خردسال در منزل دارید؟

اگر شما در منزل کود خردسال دارید مطمعناً فرشهای شما بیشتر در معرض کثیف شدن می باشند. کودکان خردسال مانند شما توجهی به نظافت محل خود ندارند و این موضوع باعث می شود انواع لکه های آبمیوه، شیر و یا جوهر و … را روی فرش شما به وجود بیاورند. . بسته به نوع و حجم آلودگی در فرش شما می توانید در سال دوبار فرشهای خود را به قالیشویی بسپارید. سپردن فرشها را به صورت ۶ ماه در سال انجام دهید. (برای حفظ پاکیزگی فرش در منزل مقاله: ۸ راه ساده برای تمیز و خوشبو کردن فرش در منزل ) را مطالعه کنید.

آیا در منزل شما رفت و آمد زیادی می شود؟

اگر جزو خانواده هایی هستید که رفت و آمد زیادی درمنزل شما می شود، فرشهای شما هم نیز بیشتر در معرض آلوده شدن قرار می گیرد. با یک مشاهده کلی و بررسی توسط خود شما میتوانید تشخیص این را بدهید که فرشهای شما نیاز به شستشو دارند. به شما هم پیشنهاد می شود فرشهای خود را دوبار در سال به یک قالیشویی معتبر بسپارید. به طوری که فاصله بین هر شستشوی فرش شما کمتر و یا بیشتر از ۶ ماه نشود.

فرشهای خود را در ماه چند بار با جارو برقی نظافت می کنید؟

اگر شما جزو افرادی هستید که در هفته حد اقل یک یا دوبار فرشهای خود را با جارو برقی نظافت می کنید. پیشنهاد می شود در سال یکبار فرش خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید. اما باید در نظر داشته باشید لکه های به وجود آمده در فرش را بلافاصله تمیز کنید. زیرا جارو کشیدن تاثیری روی لکه نمی گذارد و لکه به مرور زمان باعث ترکیب با رنگ فرش شده و قسمت لکه شده را کدر می کند.

فرشها را در سال چند بار بشوییم؟

فرشها در طول سال در منزل ما علاوه بر آلودگی گرد و غبار را نیز به خود جذب می کنند. عدم شستشوی مرتب و به موقع فرشها در قالیشویی باعث می شود که فرشهای شما به مرور زمان پوسیده و یا نرمی و لطافت خود را از دست بدهد. سپردن فرشها به قالیشویی علاوه بر شستشوی سطح فرش. به دلیل استفاده از دستگاه های خاک گیر و آب گیر های لوله ای باعث می شود کلیه گرد و خاک موجود از فرش خارج شود.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *