بهترین فصل برای شستشوی فرش

پیشنهاد بهترین فصل برای شستشوی انواع فرش

بهترین فصل برای سپردن فرشها به قالیشویی

امروزه با وجود منازل مسکونی آپارتمانی، نبود جا برای شستشوی سنتی فرش، هدر رفتن آب زیاد برای شستشوی فرش، پاک نشدن فرش به اندازه کافی و … دلایلی می باشند که ما فرشهای خود را برای شستشو و پاکسازی به قالیشویی ها می سپاریم. اما بهترین زمان برای سپردن فرشها به قالیشویی و شستشوی آنها چه فصلی می باشد؟

در این مورد که فرشها در چه فصلی شستشو شوند بحث های بسیاری وجود دارد. مدیریت شرکتهای قالیشویی بر این باورند که با وجود ماشین آلات تخصصی شستشو و آبگیری فرش، شستشوی فرشها فصل خاصی ندارد و شما میتوانید در هر فصل از سال فرشهای خود را به قالیشویی ها بسپارید.

 

سایت تبلیغات قالیشویی در طی یک تحقیق که در آن با بافندگان و فروشندگان فرش های ماشینی و دستبافت صحبت هایی در رابطه با شستشوی انواع فرش کرده و طبق بررسی ها و نظرات مختلف نتیجه گیری در این مورد داشته و بهترین پبشنهاد را به شما برای شستشوی فرش ها می دهد.

 پیشنهاد بهترین فصل برای شستشوی انواع فرش

فرش شما یک فرش ماشینی است؟

اگر شما در منزل خود از فرش های ماشینی استفاده می کنید، نیازی به نگرانی و انتخاب فصل برای سپردن به قالیشویی نباشید. شستشو و خشک کردن فرشهای ماشینی را می توان با ماشین آلات شستشوی بروز و گرمخانه های گازی تحویه دار، در شرکتهای قالیشویی مسقف شستشو و آبگیری کرد. و در نهایت فرش شما به راحتی خشک شده و ایرادی پس از شستشو نخواهد داشد.

فرش شما یک فرش دستبافت است؟

فرشهای دستبافت به چند نوع تقسیم می شوند که رایج ترین جنسهایی که در کشور استفاده می شود فرشهای: پشمی، تمام ابریشم، گل ابریشم، کف ابریشم و سوف می باشند. فرشهای دستبافت نسبت به فرشهای ماشینی ظرافت بیشتری دارند و نگهداری از آنها به مراتب سخت تر از فرشهای ماشینی می باشد. پیشنهاد می شود که فرشهای دستبافت پشمی خود را در ۶ ماه اول سال در روزهای آفتابی به قالیشویی های معتبر که فضای بزرگی در کارخانه خود برای پهن کردن و آفتاب گیری فرشها دارند بسپارید. فرشهای پشمی هنگام شستشو با آب به دلیل جنس نخ های پشمی که در آنها استفاده شده. بوی خاصی از خود ساطع می کنند که در بیشتر موارد در گرمخانه های گازی این بو به طور کامل از فرش حذف نمیشود.

فرشهای ابریشمی، گل ابریشمی و کف ابریشم نیز نیاز به آفتاب گیری دارند. آفتاب گیری علاوه بر طراوت بخشیدن به فرش باعث از بین رفتن بید ها در فرش شما می شوند و تاثیر بسزایی در مراحل خشک شدن فرش دارند. فرشهای سوف نیز به همین صورت پیشنهاد می شود در روزهای آفتابی به قالیشویی سپرده شوند.

آیا سپردن فرشها در ماه های آخر سال منطقی می باشد؟

برای پاسخ این سوال بازدید ها و مشاهدات فراوانی را در چند سال گذشته در شرکتهای قالیشویی مختلف انجام داده ایم تا پاسخ کامل و قانع کننده ای برای این سوال داشته باشیم. در ۵ سال گذشته به صورت منظم در ماه های آخر سال به شرکتهای قالیشویی معتبر و گمنامی در تهران مراجعه کردیم. مشاهدات جالبی در این باره داشته و به نتایج خوبی رسیدیم.

شرکتهایی که پیش بینی حجم سفارش روزهای شلوغی را داشتند: برخی از شرکتها که البته شرکتهای بزرگ و معتبری در صنف قالیشویی تهران بودند دارای مجموعه ای بسیار منظم و با برنامه در ایام نوروز خدمات خود را با همان کیفیت روزهای دیگر سال ارائه میدادند و تعداد پرسنل خود را افزایش داده اند و ماشین آلاتی که در روزهای خلوت کاری خاموش کرده بودند را به راه انداخته و اقدام به سرویس دهی میکردند. البته ناگفته نماند که برخی از شرکتهای نو پا نیز مارا شگفت زده کرده و نسبت به سفارشات بالایی که داشتند به صورت منظم و با کیفیت اقدام به شستشو میکردند.

شرکتهایی که با علم بر اینکه ایام شلوغی کار را پیش روی خود می دیدند، اقداماتی برای خدمات دهی بهتر نداشتند: در این بین برخی از شرکتهایی که به بهانه های مختلف توانستیم خود را وارد مجموعه شستشوی آنها بکنیم، سردرگم عمل کرده و کاملاً بی برنامه عمل میکردند. شستشو ها بسیار سطحی انجام میشد و کلیه پرسنل مجموعه سرتاسر استرس داشته و همین امر باعث میشد فرشها را آن طور که باید تمیز نکرده و کیفیت خدمات پایینی داشته اند.

بهترین فصل برای شستشوی فرش

بهترین پیشنهاد برای شستشو فرشهای دستبافت در ۶ ماه اول سال و یا روزهایی که تابش مستقیم آفتاب را دارند می باشد. شستشوی فرشهای ماشینی زمان خاصی را در بر نمی گیرد و شستشوی آنها در هر فصل از سال امری کاملاً منطقی می باشد. در مورد سپردن فرشها به قالیشویی در روزهای آخر سال. بهترین پیشنهاد این است که فرشهای خود را در یک و یا دوماه آخر سال به قالیشویی ها بسپارید و در این بازه زمانی هر قالیشویی میتواند به راحتی ارائه خدمات به شما را با کیفیت بالا داشته باشد. و در آخر اگر نگران کثیف شدن فرشهایتان قبل از عید نوروز می باشید می توانید روی آنها را با رو فرشی بپوشانید.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *