پاک کردن لکه چای از مبل

پاک کردن لکه چای از مبل

پاک کردن لکه چای از مبل


پس از پشت سر گذاشتن یک روز سنگین کاری و یا برگشتن به خانه در یک روز سرد زمستانی، نشستن روی مبل و نوشیدن یک فنجان چای داغ بسیار آرامش بخش و لذت بخش است. در لحظاتی که نیاز به ایجاد احساس آرامش دارید، چای یک نوشیدنی بسیار مناسب است اما ریختن آن روی لباس یا مبلی که روی آن نشسته‌اید بسیار عذاب‌آور و ناراحت کننده است.

گاهی اوقات و به صورت تصادفی مقداری از چای روی مبل می‌ریزد و باعث ایجاد یک لکه بزرگ روی آن می‌شود. اما باید بدانید جای نگرانی وجود ندارد زیرا در این متن می‌خواهیم چند روش و دستور العمل خانگی برای تمیز کردن لکه چای از مبل را بررسی ‌کنیم.

تنها نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشیم این است که پس از ایجاد لکه چای روی مبل سرعت عمل به خرج دهیم زیرا هر چه مدت زمان بیشتری از ماندن لکه روی مبل بگذرد، تمیز کردن و از بین بردن اثر لکه دشوارتر خواهد شد. زمان بزرگترین فاکتور در پاک‌ کردن لکه‌ها است و گذشتن زمان بیشتر به معنای سخت‌تر شدن پاک‌ کردن لکه‌ها است. اگر به دنبال آموزش پاک کردن لکه چای هستید یا به دنبال یافتن پاسخی برای سوال چگونه لکه چای را از مبل حذف کنیم هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

ساده‌ترین روش پاک کردن لکه چای از روی مبل استفاده از آب داغ است. برای انجام این کار کافی است دستور العمل زیر را انجام دهید:

مقداری آب را تا حد رسیدن به نقطه جوش حرارت دهید
به صورت تدریجی آب را روی لکه بریزید. با انجام این کار پارچه مبل بیشترین رطوبت ممکن را جذب خواهد کرد.

زمانی که لکه چای و آب داغ باهم ترکیب می‌شوند لکه چای کم کم از بین می‌رود و پس از آن تنها باید منتظر خشک‌ شدن ناحیه باشید. اگر پس از خشک‌ شدن مجددا مشاهده کردید که مقداری از لکه روی مبل باقی مانده است، این روش را مجددا تکرار کنید اما اگر به این نتیجه رسیدید که استفاده از آب داغ تاثیر چندانی روی مبل شما ندارد، روش‌هایی که در ادامه می‌آوریم را امتحان کنید.

پاک کردن لکه چای از مبل با استفاده از یک پاک کننده صابونی

پاک کننده‌های صابونی یکی از قوی‌ترین لکه‌برها محسوب می‌شوند. نه تنها روی مبل که برای پاک‌ کردن لکه از روی قالی و لباس نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای استفاده از پاک کننده صابونی باید روش زیر را انجام بدهید.

مقداری از پاک کننده صابونی را روی لکه بریزید و یک بروس را به آرامی روی آن بکشید
سپس آن ناحیه را با آب بشویید تا اثر آن ماده پاک کننده از بین برود
برخی از مبل‌های پارچه‌ای مخمل حساسیت بسیار بالایی دارند و نباید مقدار پاک کننده زیادی را روی آن‌ها استفاده‌ کرد. همچنین باید به سرعت آن را شستشو دهید زیرا ممکن است بافت مبل آسیب ببیند.

پاک کردن لکه چای از مبل با استفاده از سرکه

تقریبا تمامی افراد در آشپزخانه خود، سرکه دارند و برای موارد مختلف از آن استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای سرکه پاک‌ کردن لکه چای از مبل است، بنابراین اگر در خانه خود سرکه در دسترس ندارید، به راحتی و با مراجعه به فروشگاه‌ها و عطاری‌ها می‌توانید سرکه بخرید. برای استفاده از سرکه باید روش زیر را دنبال کنید:

  1. یک قاشق چای خوری سرکه را درون یک لیوان آب بریزید
  2. محلول را به آرامی روی لکه بریزید
  3. با استفاده از یک دستمال یا پارچه خشک و تمیز، محلول موجود را جذب کنید. این کار باعث می‌شود لکه به صورت طبیعی جذب دستمال شود.
  4. سپس باید اجازه ‌بدهید آن ناحیه خشک شود

سرکه از آنجا که حاوی مقادیر زیادی از استیک اسید است، یک پاک کننده بسیار قوی محسوب می‌شود. استیک اسید تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن لکه‌ها، استرلیزه کردن محیط و همچنین از بین بردن بوهای نامطبوع دارد.

مواد پاک کننده لکه چای از مبل

پاک کردن لکه چای از مبل با استفاده از سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

همانند سرکه، جوش شیرین نیز از دیگر موادی است که در اغلب خانه‌ها یافت می‌شود، برای از بردن لکه چای از مبل با استفاده از جوش شیرین باید به ترتیب گام‌های زیر را انجام دهید.
ابتدا با استفاده از آب گرم، محل لکه شده را خیس کنید و سپس مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید.

برای اینکه میزان جذب لکه توسط جوش شیرین بیشترین مقدار ممکن باشد می‌توانید از یک بروس زبر استفاده کنید و آن را به آرامی روی محل مورد نظر بکشید.
چند لحظه صبر کنید و سپس آن ناحیه را با آب بشویید و اجازه‌ دهید خشک شود.

در صورت نیاز می‌توانید این فرایند را تکرار کنید.

نکته

 خوشبختانه تمیز کردن لکه چای از روی مبل کار چندان دشواری نیست و با استفاده از روش‌های بیان شده در متن به راحتی می‌توانید لکه‌های چای را از بین ببرید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این نوع از لکه‌ها را از بین ببرید، بهترین کار تماس گرفتن با افراد متخصص و کمک گرفتن از آن‌ها است.

پاک کردن لکه چای از مبل با استفاده از پودر صابون

آیا می‌دانید برای پاک کردن لکه چای از روی مبل می‌توانید از پودر صابون نیز استفاده کنید. برای انجام این روش کافی است مقداری از پودر صابون را روی لکه بریزید و یک بروس روی آن بکشید. این کار را تا زمانی انجام دهید که رنگ لکه چای روشن شود. سپس اجازه دهید که آن ناحیه به صورت طبیعی خشک شود. البته همین روش را با استفاده از صابون مایع نیز می‌توانید انجام دهید.

سخن پایانی

اگرچه امروزه مبل‌هایی با خاصیت ضد آب بودن روانه بازار شده‌اند که هیچ لکه‌ای روی آن‌ها باقی نمی‌ماند و حتی اگر مقداری چای روی آن بریزید، هیچ اثری از لکه مشاهده نمی‌شود اما همچنان بسیاری از مردم از مبل‌هایی استفاده می‌کنند که به راحتی و با ریختن چند قطره چای کثیف می‌شوند و جای لکه چای روی آن باقی می‌ماند. در این مطلب تلاش‌کردیم بهترین و ساده‌ترین دستورالعمل‌های خانگی برای تمیز کردن لکه چای روی مبل را بیان ‌کنیم.

به نظر شما بهترین شیوه پاک کردن لکه چای از مبل کدام است؟ آیا روش دیگری را می‌شناسید که در تمیز کردن لکه چای روی مبل موثر باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 


منابع:

cleaningservices-jerseycity.com

thespruce.com

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *