پاک کردن اسلایم از روی مبل

پاک کردن اسلایم از روی مبل

پاک کردن اسلایم از روی مبل


پاک کردن اسلایم از روی مبل، این روزها به یکی از مشغله‌های ذهنی خانم‌های خانه دار تبدیل شده است. دلیل آن را می‌توان علاقه روزافزون افراد و عمومی شدن این تفریح ذهنی و جسمی در خانواده‌ها به شمار آورد.
جنس خاص اسلایم و چسبندگی آن گرچه هنگام بازی لذت‌بخش است، اما از طرفی همان موردی است که پاک کردن کامل آن را از روی وسایلی مانند مبل و فرش، دشوار می‌کند.

با ما همراه شوید.

اسلایم نوعی پلیمر ترکیبی است که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شود. به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت تبدیل به اشکال مختلف، به‌عنوان نوعی سرگرمی ذهنی بین کودکان و حتی بزرگسالان بسیار پرطرفدار شده است. این مورد بسیار شبیه به خمیرهای بازی معمولی است اما بخاطر داشتن رنگ‌های ترکیبی بیشتر مرد توجه کودکان قرار می‌گیرد.
اعصاب حسی و حرکتی در عضلات و پنجه‌های کودکان در سن رشد، بسیار حساس است. نیاز به انجام حرکاتی که سرپنجه‌ها را تحت فشار و تحریک قرار دهد، تاثیر زیادی در آرامش بخشیدن به ذهن آنها دارد.
از طرفی این وسیله بازی کم‌جا و بی‌دردسر بوده و برای مادرانی که قصد سرگرم کردن کودکان خود را دارند، وسیله مناسبی به‌نظر می‌رسد.
اما همین وسیله بازی به‌ظاهر زیبا و بی‌حاشیه، می‌تواند مشکلات زیادی بر روی مبل و فرش ایجاد کند. با اختصاص محل خاصی برای بازی با این خمیر، می‌توانید تا حدی از بروز مشکلات در این زمینه پیشگیری کنید. اما در برخی شرایط ممکن است این اتفاق افتاده و مبل منزل شما هم، با اسلایم لکه‌دار شود.
در ادامه مطلب به نحوه پاک کردن اسلایم از روی مبل می‌پردازیم.

پاک کردن لکه اسلایم از مبل

چگونه پاک کردن اسلایم از روی مبل را به‌طور صحیح انجام دهیم؟

شاید در منزل شما هم پیش آمده که تکه‌ای از اسلایم، حین بازی یا پس از آن، روی مبل رها شده و فراموش شود. یا در حین بازی و کشمکش بچه‌ها با یکدیگر بر روی مبل کشیده شده و اثر رنگی از خود بجا بگذارد.
در چنین مواردی، اگر قضیه به یک لکه سطحی و ملایم محدود باشد، پاک کردن آن کار چندان دشواری نخواهد بود. اما در صورتی‌که با حجم زیاد یا لکه‌ای قوی و پررنگ، یا قدیمی مواجه باشیم، قضیه قدری دشوارتر خواهد بود. اما جای نگرانی نیست! ما آموزش پاک کردن اسلایم از روی مبل را برای شما تدارک دیده‌ایم.

راهنمای پاک کردن اسلایم از مبل

پیش از هر چیز یادآور می‌شویم هر نوع لکه از جمله اسلایم را باید در اولین فرصت پاک کرد. باقی ماندن لکه‌ها برای مدت طولانی و تثبیت آنها به‌ویژه بر روی متریالی نظیر پارچه، بیشترین مشکل را در مسیر پاک کردن کامل آنها پدید می‌آورد.
مبلمان مورد استفاده در اغلب منازل از جنس‌هایی نظیر پارچه، چرم یا چرم مصنوعی است. پاک کردن فوری اسلایم از مبل بسیار آسان بوده و با ترکیبی از آب و سرکه، یا اسفنج مرطوب آغشته به محلول آب و جوش شیرین کاملا امکان‌پذیر است. این در حالی است که باقی ماندن لکه می‌تواند کار پاک کردن اسلایم از روی مبل را بسیار دشوار نماید.

روش اصولی و مراحل پاک کردن اسلایم از روی مبلمان

  • برای این کار، ابتدا حجم اسلایم مالیده شده بر روی مبل را، تاحد امکان از آن جدا کنید. این کار را ابتدا با دست و پس از رسیدن به لایه عمقی با قاشقک یا ابزار مشابه آن انجام دهید.
  • اسلایم بافتی چسبناک و کشدار شبیه به آدامس دارد. با سرد کردن آن می‌توانید تاحدود زیادی، آن را به جنس جامد تغییر داده و از بافت مبل جدا نمایید. به این منظور استفاده از قطعات یخ می‌تواند مفید واقع شود. برای آنکه خیسی یخ ذوب شده مشکل‌ساز نشود، آن را در کیسه پلاستیکی زیپ قرار داده و برای مدتی بر روی لکه باقیمانده روی مبل بکشید. هر مقدار از اسلایم که به این شکل خشک شد را می‌توانید از مبلمان جدا کرده و مجددا کار را ادامه دهید. تا جایی که دیگر از اصل ماده اسلایم، چیزی بر روی مبلمان باقی نماند. مراقب باشید که این کار تا جایی ادامه یابد که به بافت مبل آسیب نرسد.
  • حالا با یک پارچه مرطوب، جای اسلایم را کاملا پاک کنید.
  • محلول ملایمی از سرکه، آب و جوش شیرین تهیه کنید. (یک پیمانه جوش شیرین، دو پیمانه سرکه و دو پیمانه آب یا ترجیحا آب مقطر)

سپس با دستمالی که به این محلول آغشته شده محل لکه را به آرامی و بطور دورانی مالش دهید. هربار که دستمال به لکه آغشته شد، آن را شسته یا عوض کنید. این کار را تا پاک شدن کامل لکه ادامه دهید.

  • در آخرین مرحله، محل لکه را با یک شوینده ملایم مانند شامپوهای مخصوص مبل، کاملا پاکسازی نمایید. سپس برای مدتی در معرض جریان هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود.

چند تذکــر

به هیچ وجه از آب گرم یا حرارت برای این کار استفاده نکنید. این اشتباه می‌تواند لکه را عمیق‌تر و پاک کردن آن را دشوارتر نماید.
اگر رویه مبلمان شما بسیار ظریف یا از جنس پارچه نازک است، از کاربرد قاشقک برای جدا کردن اسلایم از آن صرف‌نظر کنید. در این حالت بهتر است پس از برداشتن حجمی از خمیر اسلام با دست، کار را با یخ و دستمال مرطوب، ادامه دهید.
پس از پاک کردن کامل اسلایم از روی مبل، آن را در مسیر جریان هوا قرار دهید تا اثر مواد شیمیایی و رایحه پاک کننده‌ها و سرکه از آن خارج شود.

کلام پایانی

در انتها یادآور می‌شود خمیر بازی اسلایم ماده‌ای ترکیبی و شیمیایی است که بی‌ضرر بودن آن، برای سلامتی کودکان هنوز کاملا ثابت نشده است. بهتر است در مورد بازی کودکان با آن حساس‌تر و دقیق‌تر باشیم.
بهتر است مکان خاصی بدون فرش و مبل برای انجام این بازی در نظر گرفته شود. اما در هر صورت، ممکن است این اتفاق بیفتد و بهتر است برای آن، آماده باشید.
اگر به صورت اتفاقی لکه اسلایم روی مبل به وجود آمد، با آرامش عمل کنید. عجله و انجام کارهای اشتباه در این مسیر، می‌تواند به عمیق‌تر شدن و ماندگاری بیشتراسلایم بر روی مبل منجر شود.
راهنمای پاک کردن اسلایم از مبل، در چنین مواردی می‌تواند به شما در جهت رفع این مشکل کمک زیادی نماید. پس قبل از هر اقدامی، نسبت به مطالعه این راهنما اقدام کنید تا با اشتباهات کوچک، مشکل خود را در این مورد بیشتر نکنید.
برای چنین مواردی، همیشه مقداری جوش شیرین و سرکه در دسترس داشته باشید. ضمنا استفاده از آب مقطر، به‌دلیل خلوص و نداشتن املاح معدنی، نتایج بهتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

ویدیو آموزش حذف لکه اسلایم از روی مبل

آیا شماهم راهی برای حذف لکه اسلایم از روی مبل می شناسید؟

کاربران گرامی اگر شما هم راهی برای حذف لکه اسلایم از روی انواع مبل می شناسید می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر تجربه خود در رابطه با تمیز کردن لکه اسلایم از روی مبل خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. روی دکمه زیر کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱۶ میانگین: ۴.۳]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *