پاک کردن اسلایم از روی لباس

پاک کردن اسلایم از روی لباس

یکی از جذاب‌ترین وسایل بازی و سرگرمی «خمیر اسلایم» است. خمیر اسلایم یک ماده چسبنده است. این ماده تنوع رنگی زیادی داشته و می‌توان آن را به هر شکلی پیچ و تاب داد. این بازی علی رغم فواید مختلف خود از جمله خالی کردن فشارهای استرسی و ایجاد آرامش در افراد؛ در صورتی که به لباس، مبل یا فرش بچسبد به‌سختی پاک می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در خصوص راهکارهای مختلف در زمینه پاک کردن اسلایم از روی لباس با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید.

خمیر اسلایم به جهت حالت ژلاتینی که دارد در میان کودکان و گاها نوجوانان طرفداران زیادی دارد. اگر شما این وسیله بازی را در اختیار کودکان خود قرار داده باشید، قطعاً دیده‌اید که به دلیل علاقه آن‌ها به اسلایم؛ هنگام بازی آن را به لباس یا وسایل دور و بر خود می‌زنند و همین مسئله باعث نگرانی شما خواهد شد. یکی از دغدغه‌هایی که اکثر خانواده‌ها از جمله مادرها دارند «چگونه پاک کردن اسلایم از روی لباس است». شما می‌توانید از راهکارهای مختلفی برای پاک کردن این خمیر استفاده کنید.

راهکار کلی برای پاک کردن خمیر اسلایم

  • در مرحله اول برای پاک کردن اسلایم از روی لباس باید به‌وسیله ناخن یا پشت چاقو، اسلایم را از روی لباس جدا کنید. در این مرحله بهتر است تا جایی که می‌توانید خمیر اسلایم را از روی لباس بتراشید تا بعد از شستشو، نتیجه بهتری را ببینید. گاهی اوقات به دلیل چسبندگی زیاد اسلایم نمی‌توان به‌راحتی آن را با چاقو یا ناخن جدا کرد به همین علت؛ می‌توانید از یک تکه یخ استفاده کنید. یخ را روی اسلایم قرار دهید و تلاش کنید که از این طریق اسلایم را از بین ببرید. زمانی که از این روش استفاده می‌کنید احتمالاً کار شما برای جدا کردن اسلایم آسان‌تر خواهد شد.
  • بعد از جدا کردن اسلایم از روی لباس باید از محصول پاک کننده یا ماده شوینده که مناسب این کار است، استفاده کنید. بهتر است مایع شوینده را مستقیماً روی لکه اسپری کنید. دقت داشته باشید که مایع شوینده تمام لکه را با پوشش دهد.
  • در قدم بعدی لازم است لباس‌ها را در یک سطل بزرگ یا وان قرار داده و روی آن‌ها آب گرم بریزید. لباس‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گذاشته و بگذارید کاملاً خیس شوند. توجه داشته باشید که وقتی لباس‌ها را خیس می‌کنید تا حد ممکن از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی دور باشد.
  • بعد از گذشت ۳۰ دقیقه لباس‌ها را از آب خارج کرده و آن را در لباسشویی بیندازید. در این مرحله مانند همیشه لباس‌های خود را بشویید.
  • بعد از اینکه لباس‌ها کاملاً شسته شدند آن‌ها را از لباسشویی در آورده و در یک مکان مناسب آویزان کنید تا خشک شود. ترجیحاً از دستگاه‌های خشک کن استفاده نکنید زیرا؛ احتمال دارد باعث پررنگ‌تر شدن لکه لباس شود.
  • بعد از خشک شدن لباس‌ها به احتمال زیاد، لکه‌ها از روی لباس پاک شده‌اند اما در صورتی که؛ لکه‌ها همچنان روی لباس بودند، می‌توانید این فرآیند را تکرار کنید تا لکه‌ها به‌طور کامل پاک شوند.
پاک کردن اسلایم از روی لباس

سرکه

یکی دیگر از راهکارهایی که شما می‌توانید برای پاک کردن خمیر اسلایم از روی لباس استفاده کنید «کمک گرفتن از سرکه» است. دقت کنید که هرچه از مدت زمان ماندن اسلایم روی لباس بگذرد، این لکه سخت‌تر پاک می‌شود. ترجیحاً بعد از چسبیده شدن اسلایم روی لباس، سریعاً اقدام به جدا کردن و شستن آن کنید. طبق مراحلی که در قسمت قبل در خصوص نحوه تمیز کردن لکه اسلایم از لباس گفتیم، باید اسلایم را به‌وسیله ناخن یا پشت چاقو از روی لباس جدا کرده و از سرکه استفاده کنید.

دقت کنید که جنس پارچه و لباس شما چگونه است! شاید گاهی اوقات استفاده از سرکه باعث پاک شدن رنگ لباس شما شود اما؛ برای بعضی از پارچه‌ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد. سرکه را روی قسمت لکه ریخته و با استفاده از فرچه آن را از روی لباس پاک کنید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا لکه به‌صورت کامل از روی لباس پاک شود سپس؛ می‌توانید لباس را در لباسشویی انداخته تا به‌صورت کامل شسته شود.

مایع ظرف شویی

گاهی اوقات می‌توان از مایع ظرف‌شویی برای پاک کردن اسلایم از روی لباس استفاده کرد. مجدداً بعد از جدا کردن اسلایم از روی لباس، مایع ظرف‌شویی را روی لکه ریخته و تا جایی که می‌توانید آن را بسابید. لباس را زیر فشار آب گرفته و بگذارید که فشار آب آن را کاملاً بشوید. هنگامی که اسلایم به‌صورت کامل از روی لباس پاک شد، لباس را در لباسشویی بیندازید تا به‌طور کامل تمیز شود. هنگام پاک کردن خمیر اسلایم به این نکته دقت داشته باشید که گاهی اوقات به دلیل متفاوت بودن جنس پارچه یا موارد دیگر، امکان دارد استفاده کردن از راهکارهای دیگر برای شما نتیجه بخش تر باشد.

نکات مهم در زمینه استفاده از خمیر اسلایم

نکات مهم در زمینه استفاده از خمیر اسلایم

قبل از این که کودک شما شروع به بازی با خمیر اسلایم کند:

  • باید به آن گوشزد کنید که هنگام استفاده در صورت نیاز از یک بزرگ‌تر راهنمایی بگیرد؛ همچنین به او یادآوری کنید که هنگام بازی از پرتاب خمیر اسلایم به فضای اطراف خودداری کند.
  • به کودک خود آموزش دهید که هنگام بازی تا حد ممکن از برخورد اسلایم با لباس خود جلوگیری کند.
  • به فرزند خود تأکید کنید که خمیر اسلایم را به موهای خود نزند.
  • استفاده کردن از تخته آشپزی یا میز برای این بازی بهتر است.
  • به کودک خود یادآوری کنید که بعد از اتمام بازی، خمیر اسلایم را درون ظرفش قرار دهد تا از برخورد احتمالی آن با فرش، مبل یا لباس جلوگیری شود.
  • به این نکته توجه داشته باشید که در صورت برخورد خمیر اسلایم با لباس، آن را در لباسشویی نیندازید؛ بلکه ابتدا از طریق روش‌هایی که به آن اشاره کردیم خمیر را از روی لباس پاک کرده و سپس آن را برای شست‌وشو در لباسشویی قرار دهید.

خلاصه

یکی از بازی‌های سرگرم کننده‌ای که امروزه توجه کودکان و گاهی اوقات بزرگ‌سالان را به خود جلب می‌کند «خمیر اسلایم» است. خمیر اسلایم همان اندازه که بازی سرگرم کننده‌ای است، در صورت برخورد با لباس، فرش یا مبل به‌سختی پاک می‌شود. در این مقاله درباره، راهنمای تمیز کردن اسلایم از روی لباس با یکدیگر صحبت کردیم؛ همچنین نکات مهمی را که قبل از استفاده از اسلایم، باید به فرزندان خود یادآور شوید را ذکر کردیم.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۴۹ میانگین: ۴]

۳۵ دیدگاه‌

    • دلسا عزیز سلام
      خیر سرکه رنگ لباستون رو نمیبره اما باز برای اطمینان از اینکه سرکه روی رنگ لباستون تاثیر نذاره توی قسمتی از لباس که توی دید نیست یک قطره سرکه بریزید و تا وقتی خشک میشه منتظر بمونید، اگه رنگ لباس تغییر نکرد بدون مشکل میتونید از سرکه برای حذف اسلایم استفاده کنید.

  • سلام خسته نباشید.من کلی اسلایم ریخته رو لباس عیدم و نمیدونم چکار کنم به هر در ی میزنم بستست .روش مایه دستشویی رو هم امتحان کردم ولی سرکه چه نوعی باشه ؟ممنون میشم اراهنمایی کنید.

    • زهرا عزیز سلام
      بهترین روش برای حذف اسلایم از روی لباس داغ کردن سرکه سفید و تمیز کردن از روی لباستون با یک اسفنج تمیز هست، این روش ۱۰۰ درصد جواب میده، فقط باید حوصله به خرج بدید و دقیق انجام بدید، سرکه سفید رو به مدت ۲۵ ثانیه در مایکروفر قرار بدید و وقتی گرم شد با استفاده از یک اسفنج آغشته به سرکه سفید گرم شده به آهستگی روی قسمتی که اسلایم ریخته بکشید تا تمیز شه، توجه کنید اگه حجم اسلایم زیاده اول با یخ، اسلایم رو خشک کنید و با دست بکنید بخشی که چسبیده رو با استفاده از سرکه سفید گرم شده راحت تمیز کنید.

    • اسلایم ریخته روی کافشنم چون کافشنم رو تختم بود کلی چسبیده و اسلایم خشک شده مامانم دعوام کرده و از اسلایم هم خوشش نمیاد🤷🚶

    • رها عزیز سلام
      اگه هنوز مشکلتون رفع نشده توضیح کوتاهی در رابطه با حذف اسلایم از روی کت میدم بهتون، ابتدا با کمپرس یخ، یا اندختن چند حبه یخ در کیسه فریزر اقدام به سرد کردن اسلایم کنید و اسلایم رو از روی کت خودتون بخراشید تا جایی که فقط یک لایه نازکی از اون روی لباس مونده باشه، بعدش هم با گرم کرم سرکه سفید( حدود ۳۰ ثانیه در مایکروفر) با یک اسفنج سفت به راحتی از روی لباستون باقی مانده اسلایم رو حذف کنید.

    • آرام عزیز سلام
      برای پاک کردن اصولی اسلایم از روی پتو ابتدا تا جایی که میتونید اسلایم رو از روی پتو جدا کنید، برای اینکار با استفاده از کیسه های یخ ژله ای به اسلایم سرما بدید و بعد از از سرد شدن آن با استفاده از قاشق به ارامی اسلایم هارو از روی سطح پتو حذف کنید، در نهایت اسلایم های باقی مونده روی پتو رو میتونید با استفاده از سرکه سفید گرم شده تمیز کنید، توجه داشته باشید که حتما از دستمال حوله ای سفید استفاده کنید تا رنگ دستمال به پتو بر نگرده، در اخر هم میتونید پتو رو به خشکشویی بدید تا بوی بد سرکه رو هم از روی پتو حذف کنه.

    • سلام ثمین جان
      برای پاک کردن اسلایم خشک شده، به سرکه سفید حرارت بدید تا داغ بشه بعد با یک اسفنج آغشته به همان سرکه سفید گرم شده آروم به بخش هایی که اسلایم خشک شده وجود داره بکشید تا از روی عروسکتون حذف بشه.

    • با سلام و احترام
      اگر اسلایم روی کتونی شما خشک شده سعی کنی با قاشق حجم اون رو کم کنید و تا جایی که به کتونی شما آسیب نرسه اسلام رو خراش بدید، اگر اسلایم تازه هست هم با دست تا جایی که اسلایم بیشتر روی کتونی شما پخش نشه اون رو بردارید. بعد میتونید از یک دستمال حوله ای سفید و سرکه سفید استفاده کنید، دستمال رو به سرکه آغشته کنید و روی باقی مونده اسلایم روی کتونی آروم اروم ماساژ بدید، سرکه سفید بافت اسلایم رو از بین میبره، برای از بین بردن بوی سرکه سفید هم میتونید از جوش شیرین استفاده کنید، به صورتی که روی بخشی که سرکه زدید و بوی سرکه مونده روش جوش شیرین بپاشید و ۲۴ ساعت بهش دست نزنید، در آخر هم کفش رو بشورید و استفاده کنید.

  • سلام شلوار کتون مشکی پسرم چند تا لک اسلایم داره یکبار با شوینده ولی تثبیت شده و عملا شلوارش از کار افتاده الان چکار کنمش

    • سلام وقت بخیر بهترین پاک کننده برای لکه اسلایم خشک شده سرکه سفید هستش، میتونید سرکه سفید رو گرم کنید و به کمک اون اسلایم رو از روی لباس یا شلوار جدا کنید، همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از انجام کار محلول پاک کننده (سرکه، شامپو و … ) در قسمی از لباس که دید نداره تست کنید که یک وقت پارچه رو خراب نکنه، اگر رنگ شلوار کتان که مشکی هست بعد از تمیز کردن هم کمرنگ تر شد میتونید شلوار رو خودتون رنگ مشکی بزنید یا به خشکشویی های محلتون بسپارید تا شلوار رو دوبار رنگ مشکی بزنن بهش تا مثل روز اول تمیز بشه.

    • با سلام و احترام
      برای پاک کردن اسلایم خشک شده میتونید سرکه سفید رو به مدت ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه بذارید توی ماکروفر تا گرم بشه بعد با یک اسفنج ضخیم که اغشته به سرکه سفید گرم شده هست بکشید روی لکه اسلایم تا حذف بشه.
      برای از بین بردن بوی سرکه هم از روی تخت میتونید از جوش شیرین استفاده کنید، به طوری که روی بخشی که بوی سرکه میده جوش شیرین بپاشید و حدود ۲۴ ساعت به حال خودش رها کنید و بعد از گذشت ۲۴ ساعت جوش شیرین هارو با جارو برقی جاروکنید تا بوی سرکه هم از روی تختتون حذف بشه. میتونید توی بخش آموزش سایت ویدیو پاک کردن لکه اسلایم از روی مبل رو مشاهده کنید تا بهتر راهنمایی بگیرید. برای ورود به بخش اموزش از لینک زیر استفاده کنید.
      https://ghalishoeiha.com/video/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *