پاک کردن اسلایم از روی دیوار

پاک کردن اسلایم از روی دیوار

پاک کردن اسلایم از روی دیوار از جمله مواردی است که این روزها، مورد سوال برای بسیاری از افراد است. بازی با این نوع خمیر زیبا، جذاب و همه‌پسند است و توجه کودکان و گاه بزرگسالان را هم، به سوی خود جلب می‌کند. اما وقتی به دیوار یا وسایل منزل مالیده شده و جایی را لکه‌دار می کند، دردسر پاک کردن آن شروع می‌شود.

با ما در مطالعه این متن همراه باشید.

اسلایم که این روزها در اکثر خانه ها یافت می‌شود، نوعی خمیر بازی خوش رنگ و بسیار زیباست که در ردیف محبوب‌ترین اسباب بازیه‌ای کودکان و سرگرمی بزرگسالان قرار گرفته است. ویژگی مهم و جذابی که اسلایم را برای دوستداران آن تا این حد، محبوب کرده، خاصیت تغییر شکل‌ بالای آن است.

استفاده از انگشتان دست برای شکل دادن به خمیر اسلایم، هم انگشتان را ورزش می‌دهد و هم ذهن را مشغول می‌کند. احتمالا همین موضوع و مواردی مانند آن، توجه همه را به این خمیر جادویی جلب کرده است.

حالت انعطاف‌پذیر و تغییر حالت خمیر به شکل‌های دلخواه، باعث شده تا همه از بازی با آن لذت ببرند. علاوه بر این، رنگ‌های متنوع این نوع خمیر بازی هم، توجه کودکان را شدیدا جلب می‌کند. همه اینها در حالی است که هنوز بی‌ضرر بودن آن ثابت نشده و دردسرهایی که از چسبیدن آن به اشیاء تولید می‌شود هم کم نیستند.

از دردسرهای خمیر اسلایم بیشتر بدانیم!

 گاهی کاربرد خمیر با دردسرهایی همراه می‌شود که لذت بازی با آن را بطور کامل از بین می‌برد!
این خمیر بافتی چسبنده و حالتی آدامس مانند دارد. هنگام بازی، گاهی اسلایم به لباس، فرش و موکت و حتی موها می‌چسبد. علاوه بر اثر لکه و رنگی که از مالیده شدن اسلایم به اشیاء باقی می‌ماند، جدا کردن این خمیر هم دردسرهای مخصوص به خود را دارد. در این مطلب از میان روش‌های حذف لکه اسلایم از دیوار، یک روش آسان و کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم.

پاک کردن لکه اسلایم از روی دیوار

پاک کردن اسلایم از روی دیوار در ۵ مرحله

نحوه حذف لکه اسلایم از روی دیوار شامل مراحلی است که باید یک به یک اجرا شوند تا دیوار کاملا از رنگ و اثر اسلایم، پاک شود. ما این مراحل را در ۵ گام برای شما بیان می‌کنیم:

گام اول: برای پاک کردن لکه اسلایم از روی دیوار، بهتر است در اولین قدم، خمیر را کاملا از روی دیوار پاک کنید. باقی ماندن حتی ذره‌ای از خمیر، می‌تواند به پخش شدن آن و بزرگتر شدن لکه منتهی شود. پس ابتدا تمام تلاش خود را صرف پاک کردن کامل حجم خمیر از روی دیوار نمایید.
اگر قادر به انجام این کار با دست نیستید، می‌توانید از کاردک یا شیء صاف و محکمی مانند کارت اعتباری برای این کار کمک بگیرید.

گام دوم: در این مرحله باید از آب، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. برای سهولت در کاربرد این مواد و قوی‌تر کردن اثر آنها، بهتر است این دو را به نسبت‌هایی ترکیب کنید که از آنها یک خمیر قوی و محکم با قابلیت پاک‌کنندگی بالا به‌دست بیاید.


برای چنین ترکیبی به به مواد زیر نیاز دارید:

 

آب: ۱ قاشق چایخوری

جوش شیرین: ۴ قاشق چایخوری

سرکه: ۱ قاشق چایخوری

گام سوم: پس از ترکیب این مواد با هم، آن را به شکل خمیر غلیظ و سفتی درآورید. سپس آن را روی دیوار، درست در محل لکه بچسبانید. در نحوه حذف لکه اسلایم از روی دیوار، برای آنکه لکه پس از حل شدن و ریزش، بقیه نقاط دیوار را آلوده نکند، زیر محل آن را با دستمال کاغذی، کاغذ باطله یا روزنامه بپوشانید.

تذکر مهم: برای مالیدن خمیر فوق روی دیوار، حتما از دستکش لاستیکی استفاده کنید. چون این ترکیب بشدت حساسیت‌زا بوده و می‌تواند مشکلات پوستی برایتان ایجاد کند.

گام چهارم: در این مرحله به مدت کافی (حدود ۲ ساعت) صبر کنید تا خمیر، ضمن جذب رنگ و ذرات باقیمانده از اسلایم، بر روی دیوار خشک شود. این زمان، بسته به غلظت خمیر و دمای اتاق ممکن است تغییر کند. سپس آن را با دستمال کاغذی کاملا از روی دیوار پاک کنید و همراه با دستمال دور بیاندازید.

اگر لکه اسلایم قوی یا دارای رنگ تندی باشد، امکان دارد با یک مرحله انجام این کار به طور کامل پاک نشود. در این صورت لازم این کار را در دو یا چند مرحله دیگر نیز انجام دهید. تا جایی که لکه بطور کامل از روی دیوار حذف شود.

گام پنجم و آخر: در آخرین مرحله و پس از بکارگیری کامل مراحل و روش‌های حذف لکه اسلایم از دیوار، لازم است آن را با یک دستمال و آب ساده‌، پاک کنید. این کار برای اطمینان از پاک شدن اثر خمیر ترکیبی جوش‌شیرین و سرکه است که قبلا بکار برده‌اید.

چه کنیم تا دچار این مشکل نشویم؟

پاک کردن لکه اسلایم از روی دیوار کاری ناممکن نیست. اما آسان‌تر این است که از بروز این مشکل پیشگیری کنیم. برای این کار، کافی است محلی مطمئن و محدود را برای بازی با این خمیر در نظر بگیریم. استفاده از اسلایم در همه جای خانه، احتمال بروز مشکل را در این مورد بیشتر می‌کند. هم‌چنین، پوشاندن موقتی دیوارها با لایه‌ای از پلاستیک، در صورتی که کودک خردسال ما با خمیر اسلایم بازی می‌کند هم، یک روش دیگر برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی است.

کلام پایانی

در انتها، بار دیگر بر روش‌های حذف لکه اسلایم از دیوار تاکید کرده و یادآور می‌شویم که بهتر است این کار هر چه زودتر و قبل از آنکه رنگ و بافت اسلایم روی دیوار بیشتر اثر کند انجام گیرد.
هم‌چنین، در صورت امکان، بهتر است برای مدت کوتاهی، هنگام بازی خردسالان، محل آنها را جدا کرده یا دیوارها را برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی بپوشانید.
ضمن اینکه در صورت لکه‌دار شدن دیوار با این خمیر بازی، با روش‌های حذف لکه اسلایم از دیوار می‌توان این مشکل را حل کرد.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *