تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی

تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی

تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی


اگرچه شستشوی فرش در ظاهر، کاری است که همه ما از عهده آن بر می‌آییم، اما کافی است یک لکه روی فرش شما پدیدار شود یا اینکه پس از ساعت‌ها زحمت برای شستشوی فرش متوجه کاهش کیفیت و رنگ آن شوید تا به اهمیت نوع شستشوی فرش پی ببرید. به طور کلی امروزه روش‌های متعددی برای شستن فرش در قالیشویی‌ها رواج پیدا کرده است. اعلاشویی همانطور که از نامش پیداست، به معنای شستشوی بهتر و درجه یک فرش است. اما تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی در قالیشویی چیست؟ در این مطلب قصد داریم روش‌هایی را که از آن‌ها به عنوان اعلاشویی فرش یاد می‌شود را معرفی کرده و تفاوت آن‌ها با شستشوی معمولی را بررسی کنیم.

یک تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی در استفاده از مواد شوینده است. اگر قصد شستشوی فرش را در منزل داشته باشید یا اینکه شستشوی فرشتان را به یک قالیشویی معمولی بسپارید، به احتمال زیاد آن‌ها از مواد شوینده‌ای مانند پودر رخت‌شویی برای شستن فرش استفاده خواهند کرد.

استفاده از پودر رختشویی ممکن است به مرور زمان به فرش شما آسیب بزند، در حالی که در اعلاشویی یا شستشوی برتر فرش از مایع یا مواد شوینده ویژه برای شستن فرش استفاده می‌شود. در واقع مهم‌ترین تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی در مواد شوینده‌ای است که برای قالیشویی استفاده می‌شود. در اعلاشویی از شامپو فرش ویژه استفاده می‌شود. همچنین در صورت وجود لکه بر روی فرش از سفید شویی و لکه برداری فرش نیز کمک گرفته می‌شود.

دستگاه‌های قالیشویی

دیگر تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی در دستگاه‌هایی است که به منظور شستشو فرش استفاده می‌شوند. همانطور که می‌دانید، در شستشوی معمولی فرش از لوازمی چون پارو، جارو دستی یا برس برای تمیز کردن و شستن فرش استفاده می‌شود. اگرچه استفاده از چنین وسایلی برای شستشوی فرش از گذشته تاکنون رواج داشته است، اما چنین وسایلی به مرور زمان کیفیت فرش شما را زیر سوال می‌برند و در مواردی حتی ممکن است موجب پارگی فرش و آسیب‌های جدی به آن شوند.

خشک کردن فرش

خشک کردن فرش یک مرحله زمان‌بر در شستشوی فرش استشاید یک تفاوت اعلا شویی با شستشوی معمولی نیز روش‌هایی باشد که به منظور خشک کردن فرش استفاده می‌شوند.

افزایش عمر مفید و بهبود کیفیت فرش

اگر شما یک فرش ارزشمند دارید و شستشوی آن برای شما اهمیت دارد، بهتر است شستشوی آن را به قالیشویی بسپارید که با به روزترین ابزار و و به کمک تجربه فرش شما را تمیز می‌کند. دیگر تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی، افزایش عمر مفید و بهبود کیفیت فرش شما است. در واقع قالیشویی‌هایی که کار اعلاشویی فرش را انجام می‌دهند ارزش فرش شما را می دانند و متناسب با آن، فرش شما را با دقیق‌ترین و ظریف‌ترین روش‌ها از لکه‌ها می‌زدایند.

تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی

از بین رفتن بوی بد فرش

یکی از کارهای مهمی که اعلا‌شویی فرش انجام می‌دهد، از بین بردن بوی بد فرش است. فرش شما یک محل مناسب برای رشد قارچ و باکتری است! فرش جایی است که شما و مهمانانتان روزانه روی آن راه می‌روید و آلودگی‌های زیادی را با تماس دست و پا به آن وارد می‌کنید. بوی بد فرش یک امر طبیعی است، اما از بین بردن آن ممکن است کار آسانی نباشد. در واقع ممکن است ساعت‌ها صرف شستن فرش کنید، اما پس از خشک شدن فرش متوجه شوید که بوی بد آن از بین نرفته است! یک تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی، از بین بردن قطعی بوی بد فرش به کمک استفاده از روش‌های به‌روز شستشو فرش است.

از بین بردن تمام لکه‌ها

لکه‌های معمولی ناشی از ریختن آب میوه یا چای ممکن است با یک شستشوی معمولی هم از بین بروند، اما برخی از لکه‌ها همانند لکه جوهر، قهوه یا لکه‌های چربی ممکن است با روش‌های عادی شستشو از فرش شما پاک نشوند. دیگر تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی این است که فرش شما در اعلاشویی از تمامی لکه‌ها پاک می‌شود و دیگر لازم نیست نگران باقی ماندن لکه‌های سرسخت روی فرشتان باشید.

جلوگیری از رشد قارچ و باکتری

در شستشوی عادی فرش، از مواد ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن بیشتر فرش استفاده نمی‌شود، در حالی که در اعلاشویی یا شستشوی ویژه فرش از مواد شوینده مخصوصی برای شستشوی فرش استفاده می‌شود. این مواد حاوی مواد ضدعفونی‌کننده هستند که مانع از رشد قارچ و باکتری در فرشتان می‌شود و همین عامل نیز موجب از بین رفتن بوی بد لکه‌های موجود در فرش می‌شود.

هزینه اعلا‌شوبی و قالیشویی عادی

به عنوان آخرین تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی، می‌توان به هزینه آن‌ها اشاره کرد. همانطور که گفته شد، در اعلاشویی فرش از دستگاه‌های مخصوص یا مواد شوینده ویژه‌ برای شستن فرش استفاده می‌شود. البته پارامترهای متفاوتی همانند ابعاد فرش یا بافت و جنس الیاف آن ممکن است در برآورد هزینه شستشوی فرش تاثیر داشته باشند، اما طبیعتاً با توجه به متد و روش‌هایی که در اعلاشویی فرش استفاده می‌شود. هزینه‌های آن نیز نسبت به شستشوی معمولی فرش بیشتر خواهد بود.

دقت داشته باشید که فرش‌های دستباف با توجه به ارزش بالایی که دارند، در دسته فرش‌هایی هستند که بیشتر از سایر فرش‌ها به اعلاشویی نیاز دارند. این فرش‌ها بافت و الیاف حساسی دارند، به همین دلیل بهتر است در شستشوی آن‌ها، ظرافت ویژه‌ای به کار گرفته شود و شستشوی آن‌ها به افرادی سپرده شود که متوجه ارزش آن
هستند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی بپردازیم. اعلاشویی فرش به معنای شستشوی درجه یک فرش با بهترین مواد شوینده، به‌روزترین دستگاه‌ها و روش‌های شستشو است. اغلب فرش‌های دستباف با توجه به ارزش بالایی که دارند، نیاز به اعلاشوی دارند. اعلاشویی موجب افزایش عمر فرش و دوام آن می‌شود، تمامی لکه‌ها و آلودگی‌های بافت زیرین فرش در اعلاشویی از بین می‌رود. در حالی که شستشوی معمولی فرش، ممکن است شامل ضدعفونی کردن و زدودن آلودگی‌های بافت‌های زیرین فرش نباشد.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *