ویژگی های یک قالیشویی مدرن

قالیشویی معتبر تهران

ویژگی های یک قالیشویی مدرن و معتبر چیست؟

در گذشته نه چندان دور برای شستن قالی ها و موکت ها کارخانه یا وسایل مدرنی وجود نداشت و افراد به صورت دستی و در خانه های خود این کار را انجام می دانند. با ظهور و شکل گیری کارخانه های قالیشویی این کار به یک حرفه مهم و مدرن تبدیل گردید به طوری که در حال حاضر تصور نبود این کارخانه ها غیر ممکن است. چون با کوچک شدن خانه و آپارتمانی شدن زندگی ها کلا امکان شستشوی فرش در خانه ها منتفی گردید. قالیشویی به کارخانه هایی گفته میشود که با استفاده از دستگاههای مدرن و مواد شوینده مناسب اقدام به شستشو و خشک کردن انواع فرش ها می پردازند.

قالیشویی تهران

در تهران و همه شهرستان ها یک چنین کارخانه هایی وجود دارد. اما قالیشویی در تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است چون در تهران و شهرهای بزرگ دیگر متناسب با تعداد افرادی که در آن زندگی می کنند و وسعت شهر باید در محل های مختلف به تعداد کافی قالیشویی وجود داشته باشد. مثلا افرادی که در غرب تهران زندگی می کنند نمی توانند و البته مقرون به صرفه نیست که از خدمات فرش شویی در شرق تهران بهره مند شوند. برای همین پراکندگی قالیشویی تهران باید متناسب با وسعت و تعداد افراد ساکن در آن منطقه باشد.

بهترین قالیشویی تهران

قالیشویی آنلاین

در دنیای امروز دیگر کمتر کسب و کاری را می توانید پیدا کنید که به صورت آنلاین هم خدمات ارائه ندهد اما قطعا کیفیت این خدمات متفاوت خواهد بود. قالیشویی آنلاین هم یکی از این خدمات مدرن است که برخی از فرش شویی ها از آن استفاده می کنند یعنی شما می توانید سفارش شستشوی فرش خود را به صورت آنلاین ثبت کرده وبعد قالیشویی برای تحویل فرش و یا موکت مراجعه می کند. به همین شکل می توانید کلیه مراحل کار هم با استفاده از همان سیستم اینترنتی و آنلاین پیگیری نمایید. قالیشویی آنلاین خدمتی مهم برای افرادی است که زمان اندک داشته و یا مجبورند از فاصله دور امور خود را مدیریت کنند.

قالیشویی معتبر تهران

چه اصولی باید در قالیشویی ها رعایت گردد؟

تصور اینکه چون همه کارهای شستشو با ماشین انجام می شود پس نیازی به دقت و نظارت اندک است، درست نیست. برای شستشوی فرش ها به شیوه مدرن هم باید حتما اصولی رعایت گردد تا آسیبی به سفارش وارد نشود. برخی از این اصول به شرح ذیل هستند:
بررسی اولیه قالی: قبل از اینکه شستن فرش آغاز شود باید قالی مورد بررسی قرار بگیرد. در این برسی لکه ها، پوسیدگی و یا پارگی آن مشخص شده و متناسب با آن رفو، تعمیرات و شستشو صورت بگیرد.
خاک گیری فرش: یکی دیگر از کارهایی که باید قبل از شستشوی قالی صورت گیرد خاک گیری آن است که با دستگاه و وسایل مدرن انجام می شود. حذف این مرحله می تواند کیفیت نهایی شستشو را تحت تاثیر قرار دهد.

قالیشویی آنلاین تهران

حفظ رنگ فرش و جلوگیری از رنگ دادن آن: در کارخانه های تخصصی و حرفه ای بر حسب اینکه فرش دستباف است یا ماشینی و نوع رنگ آن، شستشو صورت می گیرد تا تار و پود فرش به هم رنگ ندهد. اگر هم از قبل رنگ دهی وجود داشته باشد یک قالیشویی مدرن میتواند تا حدود زیادی این ایراد را برطرف کند.
لکه گیری فرش: قالیشویی ها باید در فرایند شستشو لکه گیری هم انجام دهند. برخی فرش ها که برای شستشو می آیند حاوی لکه های مختلفی مانند لکه چربی، رنگ، مواد آرایشی و یا غذا هستند که باید این لکه با حفظ رنگ فرش و بدون آسیب به آن از بین بروند.
استفاده از مواد شوینده مناسب: قالیشویی های حرفه ای میدانند برای شستشوی فرش باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنند موادی که به بافت فرش آسیب نزده و یا اینکه سبب رنگ رفتگی تار و پود ها نگردد. برای شستن قالی های دستی و ماشینی از مواد شوینده متفاوت استفاده می شود.

قالیشویی گل ابریشم

قیمت قالیشویی

قیمت شستشوی فرش در قالیشویی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله که مهمترین آن است دستی و یا ماشینی بودن فرش و ابعاد آن می باشد. قیمت قالیشویی بر اساس ابعاد و متر مربع تعیین شده و برای خدمات جانبی مانند رفو و اتو کشی و ترمیم ریشه ها ممکن است هزینه اضافی اخذ گردد.

قالیشویی گل ابریشم

قالیشویی گل ابریشم یکی از قالیشویی مدرن است که توانسته با ارائه خدمات متنوع و تخصصی تقریبا همه نیازهای مشتریان را برآورده نماید. این قالیشویی در زمینه ریشه دوزی، اصلاح پارگی، اصلاح پوسیدگی، اصلاح ساییدگی، اصلاح بید خوردگی، سر نخ و اصلاح آن، ترمیم بافت و نقشه، رفو گری و چرم دوزی و شیرازه دوزی، دار کشی و مو گیری می تواند به مشتریان خدمات ارائه دهد. قالیشویی گل ابریشم از جمله فرش شویی هایی است که امکان شستشوی موکت فرش دستی و ماشینی و مبلمان و خوشخواب را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت فراهم کرده است.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

۳ دیدگاه‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *