خدمات قالیشویی در مشهد

انتخاب قالیشویی در مشهد

خدمات قالیشویی در مشهد

با پیشرفت روز افزون معماری شهری افزایش ساختمان ها به جای منازل قدیمی برای سکونت، کمبود زمان، کمبود منابع آب و … شستشوی فرشها در منزل یا به صورت کامل امکان پذیر نمی باشد و یا در برخی از موارد که خانواری امکانات شستشو درمنزل را داشته باشد به دلیل زمان بردن و سختی شستشو در منزل از این امر خود داری میکند.

با اشاره به موارد یاد شده که شستشوی فرش را در منازل سخت تر از گذشته کرده است بهترین روش برای شستشوی فرش ها روشهای شستشوی صنعتی می باشد. با توجه به افزایش نیاز خانوار ها در مشهد، شرکتهای قالیشویی بسیار زیادی تاسیس شده اند. برخی از این شرکتها دارای سابقه ی بلند مدتی در مشهد می باشند. انتخاب یک قالیشویی معتبر یکی از مهمترین فاکتورها برای شستشوی فرش می باشد.

فرشها نیاز به حد اقل دوبار شستشو در سال دارند، عدم شستشوی مناسب فرش ها باعث افت کیفیت آنها می شود و عمر فرش شما کاهش پیدا می کند. شرکتهای زیادی در صنعت قالیشویی مشهد فعالیت می کنند شما باید طبق نظر سنجی ها و سوالاتی که از همشهریان و یا آشنایان خود می کنید می توانید یک قالیشویی معتبر را برای شستن فرشها انتخاب کنید.

انتخاب قالیشویی در مشهد

قالیشویی در مشهد

شرکتهای قالیشویی زیادی در شهر مشهد فعالیت قالیشویی انجام می دهند. شرکت قالیشویی آوا مشهد یکی از قالیشویان مجاز و معتبر در مشهد می باشد. این قالیشویی سالها زیر نظر قالیشویی خراسان که قدیمی ترین قالیشویی در مشهد می باشد و بیش از ۵۰ سال سابقه در صنعت شستشوی فرش در مشهد دارد، فعالیت کرده و از سالها تجربه این قالیشویی استفاده کرده و اقدام به تاسیس شرکتی با نام قالیشویی آوا کرده است.

این شرکت بنیان گذر قالیشویی مدرن در مشهد می باشد، با راه اندازی شرکتی با ماشین آلات تمام اتوماتیک، آبگیرهای سانتریفیوژ و گرمخانه های کشویی گازی برای جلوگیری از شکستن فرش و پرسنلی کاملاً مجرب و آموزش دیده اقدام به سرویس دهی خدمات قالیشویی در مشهد کرده است. این شرکت با راه اندازی یک وبسایت برای ارائه خدمات قالیشویی آنلاین قدمی مهمی نیز در این راستا برای ارتباط با مشتری و ثبت خدمات آنها برداشته است.

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی به چه صورت انجام می شود؟

عمده قالیشویی های شهر مشهد خدمات یکسانی را انجام می دهند. نحوه انجام خدمات قالیشویی در شهر مشهد دارای مراتب و روش های خاص خود می باشد که اصولا قالیشویی ها برای انجام این خدمات از روشهای یکسانی استفاده می کنند که عبارت است از:

مرحله اول: ثبت سفارش توسط مشتری

در این مرحله مشتریان قالیشویی خدمات خود را به صورت تلفنی و یا سفارش آنلاین از طریق وبسایت شرکت قالیشویی ثبت کرده و برای شستشوی فرش خود از قالیشویی مورد نظر نوبت می گیرند.

مرحله دوم: جمع آوری فرشها از منزل

در این مرحله که اصولا یک یا دوروز بعد از سفارش خدمات شما می باشد، شرکتهای قالیشویی با شما هماهنگی های لازم را انجام داده و در ساعتی مشخص اقدام به جمع آوری فرش شما می کنند.

مرحله سوم: گرد گیری فرش

در این مرحله فرشهای شما توسط دستگاه خاک گیر، گرد گیری می شوند. ( اکثر قالیشویی ها این مرحله را ندارند) و بعد از گرد گیری آماده شستشو می شوند.

مرحله چهارم: شستشوی فرش

در این مرحله فرشها با توجه به نوع آنها (دستبافت و یا ماشینی) رنگ آنها و نخ های استفاده شده در آنها با مواد مورد نیاز شستشو می شوند. فرشهای ماشینی با رنگهای تیره با مواد شوینده صنعتی شستشو می شوند و فرشهای دستبافت و رنگ روشن با استفاده از مواد و شورهای گیاهی دوا شویی می شوند.

مرحله پنجم: آبگیری فرش

در این مرحله فرشها پس از شستشو لول شده و داخل آبگیر های لوله ای و یا دیگی می شوند. آب گیری در این خشک کن ها به صورت گریز از مرکز می باشد و فرشها داخل این آبگیر ها با سرعت بالای هزار تا دوهزار دور در دقیقه میچرخند و تا آخرین قطره آب از آنها خارج می شود. ( در برخی از موارد آبگیر های دیگی به دلیل سیستم قدیمی آنها باعث شکستن فرش هنگام خشکشویی می شوند)

مرحله ششم: پهن و خشک کردن ( در روزهای تابستان )

پس از آبگیری، فرش هنوز دارای نم پس از شستشو می باشد که در روزهای آفتابی و یا تابستانی در قسمتی از کارخانه پهن می شوند و ساعاتی آفتاب گیری می شوند تا نم موجود در آنها به صورت کلی خشک شود.

مرحله ششم: خشک کردن در خشک کن های گازی

در برخی از ماه های سال مانند پاییز و زمستان به دلیل عدم وجود نور خورشید فرشها در گرمخانه های اتوماتیگ گازی همراه با تهویه هوا خشک می شود. به صورتی که فرشها در قفسه های خشک کن پهن شده و داخل خشک کن مشعل های گازی گرما ایجاد کرده و از طریق فن های بزرگ گرمای متعادلی برای خشک کردن فرشها به آنها دمیده می شود.

مرحله هفتم: بسته بندی و ارسال

پس از طی کلیه مراحل بالا فرشها در صورت نیاز اتو شده و در صورت داشتن ایراد رفع می شوند و کاور شده آماده ارسال می شوند. اپراتورها با شما تماس گرفته و یک وقت را برای تحویل با شما هماهنگ می کنند.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *