افزایش درآمد و کسب رضایت مشتری در قالیشویی

جلب رضایت مشتری های قالیشویی

افزایش درآمد و کسب رضایت مشتری در قالیشویی

مشتریان یک کسب و کار عنصر اصلی بقای آن کسب و کار می باشند. توجه به مشتری و نیاز های مشتری همیشه باید جزو اولین اولویت یک مجموعه باشد. تداوم در رضایت مشتری در طولانی مدت باعث افزایش تعداد مشتریان و کسب درآمد بیشتر مجموعه شما می شود.
صنعت قالیشویی یکی از صنف هایی موجود در کشور می باشد که برای ارائه خدمات مستقیم با مشتری در ارتباط است. و کسب رضایت مشتریان این صنعت تاثیر زیادی در افزایش مشتریان و بالا رفتن راندمان کاری شما خواهد داشت. در این مقاله سعی کرده ایم مواردی را به شما مدیران محترم قالیشویی ها در میان بگذاریم که از طریق نظرات و نظر سنجی های موجود، شکایت ها و … جمع آوری و نتیجه گیری کرده ایم.

جلب رضایت مشتری های قالیشویی

کیفیت را فدای سود بالا نکنید

حفظ کیفیت خدمات شما یکی فاکتور مهم برای موفقیت مجموعه شما می باشد. شستشوی با دقت، استفاده از مواد شوینده با کیفیت، و … را به کارمندان خود گوشزد کنید. مطمئن باشید مشتری ها همیشه به دنبال بهترین هستند.

با مشتری برخورد خوبی داشته باشید

طبق نظر های کاربران سایت ما ( سایت تبلیغاتی قالیشویی) برخی از مشتریان از برخود های پرسنل شرکتهای قالیشویی نارضایتی های زیادی دارند. در مواقع جمع آوری، تحویل و … نیرو های شما به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط اند. سرویس کاران و اپراتور ها نیز به صورت تلفنی با مشتری در ارتباط می باشند. در بسیاری از موارد نظرات منفی ثبت شده برای قالیشویی ها عدم برخورد صحیح پرسنل با مشتریان بوده و همین امر باعث از دست رفتن مشتریان شما خواهد شد.

برای جلوگیری از این موضوع جلسه ای با نیروهای کار مجموعه خود بگذارید و آنها را توجیه کنید که با مشتری برخورد صحیح و خوبی داشته باشند. صحبت هایشان را با مشتری با کمال احترام انجام دهند. درک اینکه نیروهای کار در برخی از موارد بدلیل بالا بودن حجم کاری و فشار زیباد خسته و پرخاشگر می شوند کاملا منطقی می باشد. اما باید به آنها آموزش دهید که خستگی و پرخاشگری خود را نباید به مشتری انتقال بدهند. همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کرده ایم عمده نارضایتی ها از قالیشویی های سطح کشور عدم برخورد صحیح پرسنل مجموعه ها بوده. و این مسائل از چشم مدیریت مجموعه بدور بوده و مدیریت مجموعه قالیشویی باید بیشتر روی این گزینه برای رضایت مشتری تمرکز داشته باشد.

خوش قول باشید

با استناد به یک نظر سنجی که از مردم چند منطقه در تهران انجام داده شد و در رابطه با قالیشویی ها و رضایت از خدمات آنها پرسیده شد. برخی از افراد شرکت کننده در این نظر سنجی ها از بد قولی قالیشویی ها نارضایتی های زیادی داشته اند.
شاید مجموعه شما کیفیت را حفظ کند و با مشتری برخورد صحیحی داشته باشد، اما خوش قول نبودن و آنتایم نبودن شما در جمع آوری، شستشو و تحویل به مشتری باعث نارضایتی آنهامی شود. سعی کنید طبق حجم های سفارش روزانه زمان تحویل را در همان تماس اول در میان بگذارید.
در خیلی از موارد اگر شما به مشتری بگویید که فرشتان ۳ روز دیگر تحویل داده می شود مشتری مشکلی نداشته باشد. تا اینکه به مشتری اعلام کنید ۲۴ ساعت دیگر تحویل داده می دهید و با ۳ یا جند روز بیشترفرشهارا تحویل دهید.

قیمت و فاکتور شفاف ارائه دهید

در خیلی از موارد شکایت مشتریان در اتحادیه قالیشویی عدم هماهنگی قیمت اعلام شده به مشتری از طرف اپراتور و قیمت ثبت شده در فاکتور می باشند.
اگر فرش مشتری همراه شستشو نیاز به خدمات دیگری نیز داشته باشد. قبل از انجام سعی کنید با مشتری هماهگی های لازم را انجام دهید تا مشتری در جریان افزایش قیمت فاکتور باشد. در فاکتور صادر شده ریز کلیه خدمات انجام شده در فرش را ثبت کنید. توجه کنید که خدمات اضافی را همیشه با مشتری هماهنگ کنید و در صورت رضایت انجام بدهید.

نتیجه گیری

و در آخر مشتری های یک مجموعه مهمترین عاملان بقای کسب و کار آن هستند. مخصوصا در صنف قالیشویی که هر روز در شهر ها به تعداد آنها اضافه می شود و رقابت در جلب مشتری هر روز بیشتر و سخت تر می شود. به خاطر داشته باشید. تعامل با مشتری در هر کسب و کاری مخصوصاً صنعت قالیشویی، جلب رضایت آنها و از همه مهمتر انجام بهترین خدمات به آنها باعث افزایش درآمد شما و رونق کسب و کار شما خواهد بود.

شما میتوانید با صداقت، برخورد صحیح، فاکتور شفاف، خوش قولی و کیفیت بالای خدمات نام و آوازه شرکت خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید. و مشتری را مجاب کنید که برای خدمات خود و سایر دوستان و نزدیکان به هیچ شرکتی به جز شما فکر نکنند.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۴]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *