ارزش شستن فرش چقدر است


شستشوی فرش ارزش هر ریال را دارد

ارزش شستن فرش چقدر است؟

متاسفانه بیشتر خانوارها به شستشوی فرش بعنوان کاری پرزحمت و خسته کننده نگاه می کنند، حال آنکه این عمل باید بعنوان یکی از اعمال معمول و ضروری در خانه داری محسوب شود. استخدام یک قالیشوی حرفه ای برای شستشوی سالانه فرش ها، نه تنها یک اولویت برای نگهداری فرش در شرایط مطلوب محسوب می شود و باعث زیبا ماندن فرش شما در گذر زمان می شود، بلکه لیستی طولانی از سایز مزایای ارزشمند را با خود به همراه دارد.

افزایش عمر فرش شما:

بخاطر داشته باشید که شستشوی فرش تنها ظاهر فرش شما را زیبا نمی کند، بلکه بطور مؤثر طول عمر فرش شما را افزایش می دهد. خاک و کثیفی موجود در الیاف فرش نه تنها زشتی ظاهر فرش را بدنبال دارد، بلکه در طول زمان باعض پوسیدگی و از بین رفتن بافت فرش می شود. گذشته از این، آلودگی و کثیف ماندن فرش به مدت طولانی باعث افزایش آسیب های وارده به فرش می شود. اما شما می توانید با برنامه ریزی سالانه برای شستشوی فرش های خود، اظمینان یابید که آسیب های وارده توسط گرد و غبار، خاشاک و عوامل آلوده کننده به حداقل خود خواهند رسید. در واقع بسیاری از کارخانجات تولید فرش، ضمانت فرش را منوط به شستشو و مراقبت مداوم از آن می کنند.

ارتقاء سلامت خانواده شما:

از دیگر جنبه های شستشوی مداوم فرش که متاسفانه اغلب نادیده گرفته می شود، مزایای پنهان آن برای سلامت خانواده هاست. ۹۰ درصد غبار موجود در منزل ناشی از پوست مرده ایست که از بدن افراد خانواده می ریزد و برای انگل هایی مانند کرم خاکی، اگر خانواده ای به خود زحمت از میان برداشتن منبع غذایی اصلی این انگل ها را ندهند، این محیط مالامال از این غبار و آلودگی، با بهشت برابری می کند! سایر آفات مانند کک های رختخواب نیز در خانه ای که فرش های آن بطور مداوم شستشو می شوند، شرایط سخت تری برای ادامه زندگی خواهند داشت.

گذشته از اینها، شستشوی مداوم فرش ارتباط تنگاتنگی با تهویه مطبوع منزل شما دارد. قسمت اعظم فرایند تهویه مطبوع، با معاوضه و چرخش هوا از زرسق پایه ی دیوارها و کف خانه انجام می شود و فرش های آلوده می توانند این چرخع را بطور جدی مورد تاثیر خود قرار دهند.
شستشوی مداوم و عمقی فرش باعث باز و تمیز ماندن این راههای انتقال هوا می شود و در صورتی که شما یا یکی از اعضای خانوادتان از حملات آلرژیک و یا آسم رنج می برید می تواند تفاوتی بزرگ و مثبت در وضعیت سلامتی شما ایجاد کند.

 

 

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *