تمیز کردن فرش


تمیز کردن فرش

از رنگ قالی خود محافظت کنید علاوه بر جارو زدن گاه به گاه فرش، مهم است که فرش خود را مورد شستشوی منظم قرار دهید. شستشوی فرش باعث می شود آلودگی های چسبناک و روغنی که جارو برقی نمی تواند از داخل بافت فرش خارج کند، تمیز شده و فرش شده در طول زمان زیبا همچنان زیبا بنظر برسد.
شستشوی فرش معمولا کثیفی ها و آلودگی هایی را هدف قرارمی دهد که در اثر بخارات ناشی از آشپزی، آلودگی هوا و گرد و خاک ته کفش وارد بافت فرش می شوند. آلودگی های روغنی که در الیاف قالی وارد می شوند می توانند باعث تغییر و مات شدگی تدریجی اما شدید رنگ قالی شوند. در این حالت رنگ قالی از بین نمی رود، بلکه در زیر لایه ای از چربی و کثیفی پنهان می شود. اگر اجازه دهید این لایه چربی به مدت طولانی روی الیاف فرش شما باقی مانده و روی هم انباشته شود، بتدریج آلودگی های جامد را نیز بخود جمع کرده و فرش شما به منبعی از آلودگی بدل خواهد شد.

برای شستشوی فرش خود یک زمانبندی پیش بینی کنید

اگر فرش پیش از آنکه آلودگی ها بر روی آن انباشته شوند شسته شود، فرایند شستشو بسیار آسانتر و موفقیت آمیزتر خواهد بود. فرش های داخل منازل مسکونی، بسته به تعداد افراد خانواده و میزان رفت و آمد روی فرش ها باید در هر ۱۲ الی ۱۸ ماه یکبار شستشو داده شوند.
انتخاب نوع فرایند شستشو بسیار مهم است. برخی از سیستم های شستشو مقداری از آلودگی ها رو روی بافت فرش باقی می گذارند که خود باعث سرعت گیری فرایند جذب آلودگی ها بر روی فرش می شود و بنابراین اساس هدف از شستشوی فرش را زیر سؤال می برد.

شستشو با آب گرم (بخار شویی)

تحقیقات نشان داده اند که سیستم شستشو با آب گرم، بهترین نتیجه را در تمیز کردن آلودگی های فرش به دنبال داشته است. این سیستم عموما با نام “بخار شویی” شناخته می شود. هر چند در واقع هیچ بخاری در نتیجه این عملیات ایجاد نمی شود. در این عملیات یک مامور شستشو آب گرم را با فشار زیاد بوسیله آب پاش فشنگی به داخل پرزهای فرش می گیرد و بدین وسیله مواد شوینده استفاده شده بر روی فرش را بعلاوه آلودگی هایی که در لابلای الیاف فرش خانه کرده بودند، از آن خارج می کند. این کار را می توان در حیاط منزل و بوسیله یک شلنگ آب و یک تکه چوب بلند یا جاروی دستی نیز انجام داد.

اگر در پشت فرش شما دستور العمل خاصی از سوی شرکت تولید کننده، جهت شستشوی فرش معرفی شده است، حتما در هنگام شستشوی فرش این دستورالعمل را بکار بگیرید. در غیر اینصورت، در صورتی که بعلت شستشوی غیراصولی، فرش شما زیبایی و هماهنگی بافت خود را از دست بدهد، شرکت های تولید کننده پاسخگوی شما نخواهند بود.

برای فرشهای خود یک قالیشویی حرفه ای انتخاب کنید.

شرکت های قالیشویی حرفه ای یک انتخاب عالی برای شستشوی فرش های شما هستند. تجهیزات شستشوی آنها قدرت مکش بیشتری دارد و فرایند خشک کردن فرش را سریعتر انجام می دهند. حرفه ای های واقعی همچنین شناخت مناسبی از تمامی تجهیزات در دسترس دارند، انواع الیاف و ساختارهای تشکیل دهنده فرش را می شناسند و از افراد مجرب برای شستشوی فرش های شما تحت شرایط مختلف بهره می برند.

 

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *