نحوه تمیز کردن مبل چرم در خانه

آموزش های نظافت در مزنل

نحوه تمیز کردن مبل چرم در خانه

آموزش های نظافت در مزنل

مقدمه:

مبلهای چرمی زیبایی های خاصی به دکور خانه شما اضافه می کند. با این حال تمیز کردن و نگهداری این مبلهای لوکس و گران قیمت کار ساده ای نیست. زیرا شما نمیتوانید لکه ها و کثیفی های آنها را فقط با یک دستمال مرطوب پاک کنید.
علاوه بر این اغلب پاک کننده های صنعتی و سخت (همانند فرچه های پاک کننده فرش استفاده شده توسط شرکتهای مبل شویی) می تواند به راحتی مبل گران قیمت شما را خراب کند. حتی از برخی پاک کننده ها مانند سفید کننده ها و آمونیاک نیز باید اجتناب شود. اگرچه چرم یک پوشش با دوام است. اما طبیعت چرم به طوری می باشد که دارای منافذ زیادی است.
بنابراین، شما می توانید یک پاک کننده ملایم اما موثر را در خانه استفاده کنید. یا از پاک کننده های چرم توصیه شده توسط سازنده مبل و یا چرم دوزی های معتبر استفاده کنید. معمولا توصیه می شود که هر سه ماه یکبار، یا حداقل دو بار در سال، مبلمان چرمی خود را تمیز کنید.

چگونه مبلهای چرمی خود را تمیز کنیم؟

۱. جارو برقی کشیدن مبل چرم خود با استفاده از یکی از فرچه های نرم موجود در جارو برقی. اطمینان حاصل کنید که همه خاک های موجود در شکافها و قسمتهای فرو رفته مبلمان خود را جارو بکشید و گرد و خاک را پاک کنید. در غیر این صورت گرد و غبار با رطوبت ادقام شده و باعث کدر شدن رنگ چرم و افت کیفیت چرم روی مبل شود.

جارو برقی کشیدن با دقت

ذرات گرد و غبار در طبیعت ساینده هستند. از این رو، هنگامی که در تماس با رطوبت قرار می گیرند، می توانند مبل چرمی را آسیب برسانند.

۲.  برای ایجاد یک محلول خانگی برای تمیز کردن شما می توانید از مخلوط کردن به اندازه مساوی آب و سرکه سفید استفاده کنید. همچنین شما می توانید چند قطره پاک کننده های تجاری چرم (مواد شستشوی چرمی موجود در فروشگاه های چرمی) را در آب مخلوط کنید.

استفاده از آب و سرکه سفید

۳.  در این محلول یک پارچه نرم (ترجیحا یک پارچه میکروفیبر) را بشویید. به طوری که پارچه خیس باشد، کاملا مرطوب نباشد.

استفاده از پارچه ی میکروفیبر
۴. پارچه خیس شده در مواد را برای پاک کردن یک مبل (مثلا مبل تک نفره) استفاده کنید و سعی کنید کل مبل را با همان پارچه تمیز کنید. بهتر است که شستشو را از بالا تا به پایین انجام دهید.

خشک کردن توسط حوله سفید

۵. پس از اتمام نظافت مبل آن را با استفاده از یک حوله خشک کنید ( ترجیهاً حوله سفید باشد که احتمال واکنش با مواد شوینده ندهد و رنگ آن به مبل شما نیایید) به هیچ عنوان از خشک کن های دیگری مثل سشوار و .. استفاده نکنید. چون احتمال دارد پوست روی مبل را از بین ببرد.

تهویه و از بین بردن بوی احتمالی

۶. برای تهویه و یا از بین بردن بو های احتمالی، یک قسمت از سرکه سفید و دو قسمت روغن بزرک یا روغن کتان را مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه نرم این مخلوط را روی مبل در حرکات وسیع و دایره ای بکشید. و به مدت ۱۲ ساعت از مبلمان خود استفاده نکنید.(یک شب تا صبح)

از بین بردن بوی مبل چرم

۷. روز بعد، مبل راحتی را با یک پاک کننده تمیز کنید. تا درخشش خود را بدست بیاورد.

پاک کردن مبل پس از 12 ساعتنکته: به استثنای راه حل سرکه، میتوانید مبل چرمی خود را با صابون مرطوب کننده (مانند صابون های داو Dove ) و آب تمیز کنید. قبل از استفاده از آن در کل مبل، محلول پاک کننده را روی یک نقطه غیر قابل تشخیص آزمایش کنید. و احتمال آسیب رساندن مواد به مبل را همیشه در نظر داشته باشید.

مقدمه مقاله

ترجمه و ویرایش: سعید رضاپور

منبع: سایت www.topcleaningsecrets.com

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *