آموزش پاک کردن لکه از مبلمان چرم

آموزش های نظافت در منزل

آموزش پاک کردن لکه از مبلمان چرم

آموزش های نظافت در منزل

۱. پاک کردن لکه کپک زدگی از روی مبل چرم

برای از بین بردن قسمت های کپک زده غذایی و یا کپک زده های قارچی، منطقه ی آسیب دیده را با ترکیبی از مقادیر مساوی از آب و الکل تمیز کنید.

۲.پاک کردن لکه جوهر و ماژیک از روی مبل چرمی

لکه های ماژیک ها و یا مارکر های دائمی را می توان با استفاده از اسپری کردن اسپری مو حذف کرد. اگر فرزند کوچک شما با خودکار روی مبل چرمی شما چیزی کشیده و یا نوشته باشد، آن را با روغن اوکالیپتوس تمیز کنید. همچنین برای تمیز کردن لکه های رنگی از الکل استفاده می شود. شما فقط باید یک ابر پنبه ای را در الکل بشویید و آن را روی لکه مالش دهید.

۳. پاک کردن لاک ناخن از مبل چرمی

برای پاک کردن لاک های ناخن از استون، دستمال مرطوب بچه و حتی خمیر داندان ( خمیر داندان سفید، ژل نه) همچنین میتواند به شما در از بین بردن لکه ها از مبل چرمی کمک کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از اقدام به پاک کردن مواد پاک کننده ی خود را در قسمتی از مبل که در دید نیست تست کنید  مطمئن شوید که مبل شمارا خراب نکند. اگر به دنبال یه راه حل امن تر هستید می توانید از دستمال و یا فوم های مخصوص پاک کردن مبلمان استفاده کنید.
اگرچه دستمال ها و یا فوم های مخصوص پاک کردن چرم از خود ردی روی مبلمان شما می گذارند. انتخاب راه تمیز کردن با شما است.

۴. پاک کردن لکه های تیره رنگ از مبل چرمی روشن

پاک کردن لکه های تیره در مبلمان چرمی راحتی با چرم رنگ روشن، لکه ها را به یک مقدار از آب لیمو و کرم تارتار مالش دهید. حدود ۱۰ دقیقه از مبل استفاده نکنید و بگذارید هوا بخورد. سپس مقدار کمی از این خمیر را دوباره در قسمت لکه شده استفاده کنید و در نهایت آن یا با یک اسفنج مرطوب پاک کنید.

۵. پاک کردن گریس و یا لکه های نفتی

برای از بین بردن لکه های گریس، برخی از نوشابه های گازدار را در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید و بعد از چند ساعت آن را بشویید. نوشابه نفت را جذب می کند و مبل را تمیز می کند.

پاک کردن انواع لکه از مبل های چرم

ترجمه و ویرایش: سعید رضاپور

منبع: سایت www.topcleaningsecrets.com

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *