افزایش عمر مبلمان با نظافت منظم آنها

افزایش عمر مبلمان با نظافت منظم آنها

افزایش عمر مبلمان با نظافت منظم آنها


مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل داخل هر خانه است. معمولاً انتظار داریم مبلمان منزل ما حداقل ۵ سال عمر مفید داشته باشد. بنابراین باید هنگام خرید به فاکتورهای مختلفی از جمله جنس چوب بدنه، نوع و کیفیت پارچه به کار رفته در آن و همچنین کیفیت تولید آن توجه کرد. اما برای داشتن عمر طولانی مبلمان نباید فقط هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد. مرحله بعدی، مراقبت از آن‌ها در طول استفاده است.

شرایط نگهداری از مبلمان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند در افزایش طول عمر آن تأثیر به سزایی داشته باشد. اگر به خوبی از مبلمان خود نگهداری کنید، عمر مفید آن افزایش پیدا می‌کند و دیرتر به تعمیر احتیاج پیدا خواهند کرد. نحوه استفاده از مبلمان هم تأثیر زیادی روی طول عمر آن دارد.

طول عمر مبلمان خود را افزایش دهید

اگر گرد و غبار زیادی وارد منزل شما می‌شود، باید بدانید که آن‌ها دشمن مبلمان شما هستند. یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش طول عمر مبل‌ها، جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی پارچه آن‌هاست. اگر برای مدت زمان زیادی گرد و غبار روی مبل شما حضور داشته باشد، پارچه مبلمان شما به تدریج کدر خواهد شد و در نتیجه زیبایی خودش را از دست می‌دهد. بنابراین پیش از آنکه کار به اینجا بکشد، شما باید حداقل هفته‌ای یک بار پارچه مبلمانتان را گردگیری کنید و جاروبرقی بکشید. به خصوص اگر مبلمان شما کلاسیک است و از پارچه گران قیمتی در آن استفاده شده، باید حتماً در نظافت آن دقت عمل بسیاری داشته باشید.

ابتدا ذرات درشتی که بین مبل‌ها یا درون آن‌ها قرار دارد را خارج کنید. سپس با گردگیر جارو روی مبل و درزهای آن را به خوبی جارو بزنید. سری باریک مخصوص جارو زدن درزها را به جارو برقی خود وصل کنید و درزها و چاک‌ها را به خوبی جارو بزنید تا مطمئن شوید هیچ چیز اضافه‌ای در آنجا وجود ندارد. کوسن‌ها و یا بالشت‌ها را در یک فضای باز بتکانید و رویه آن را به خوبی نظافت کنید. سپس مبل‌ها را نیز جابجا کرده و زیر پایه‌های آن‌ها را نیز جارو بکشید. یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که نظافت آن فراموش می‌شود، زیر مبل‌ها و فضای خالی بین بالشت‌های مبلمان است.

تمام قسمت های مبلمان رو با دقت تمیز کنید!

اما قسمت‌هایی از مبلمان وجود دارد که به پارچه مبل چسبیده‌اند و با جاروبرقی تمیز نمی‌شوند. به همین خاطر شما باید یک برس مخصوص را به نرمی روی پارچه مبلمان خود بکشید. باید خیلی نرم روی پارچه‌ها را برس بکشید تا وارد کردن فشار زیاد باعث آسیب رساندن به پارچه نشود. اما اگر مبلمان شما چرمی است، حداقل باید هفته‌ای یک یا دو بار تمام قسمت‌های چرمی آن را با دستمال نم دار تمیز کنید. سپس با یک دستمال دیگر آن مناطق را به خوبی خشک کنید.

گام بعدی برداشتن پرزها و موهای چسبیده به مبلمان است. یکی از مشکلاتی که در اکثر خانه‌ها وجود دارد موهای زیاد و همچنین پرز حیوانات خانگی مانند سگ و گربه روی مبلمان است. جنس پارچه برخی از مبل‌ها از پوششی بهره می‌برد که جلوی چسبیدن مو را می‌گیرد. در غیر این صورت می‌توانید از غلتک‌های مخصوصی که برای این کار طراحی شده و در بازار موجود است استفاده کنید.

اکنون نوبت به بخارشو کردن مبلمان می‌رسد. با بخارشو می‌توانید کثیفی‌ها و چربی‌های روی مبل‌هایتان را از بین ببرید؛ هرچند اگر این کار را به درستی انجام ندهید، باعث آسیب زدن به مبل‌هایتان خواهید شد. پارچه روی مبل را از قسمت بالا به سمت پایین بخارشو کنید. اگر هم دستگاه بخارشو ندارید، می‌توانید با یک حوله و آب ولرم این کار را به صورت دستی انجام دهید.

جاروکشیدن مبلمان

از خدمات مبل شویی ها استفاده کنید

اما اگر فکر تخصص کافی در شستشوی مبلمان خود را ندارید، توصیه می‌کنیم هرگز خودتان این کار را انجام ندهید تا باعث آسیب دیدن مبلمان منزل خود نشوید. اگر ساکن استان البرز و شهر کرج هستید، می‌توانید از خدمات مبل شویی کرج بهره ببرید. مبلشویی کرج یک شرکت خدمات مبل شویی سطح حرفه‌ای است که می‌تواند خدماتی همچون تمیزکاری مبلمان، سرویس ناهارخوری و موکت را در محل ارائه کند. اگر به دنبال یک مبل شویی در کرج هستید، می‌توانید همین حالا تلفن را برداشته و با تماس با شماره ۰۲۶۳۴۲۱۸۸۵۶ به رزرو خدمات بپردازید. اما مبل شویی کرج فقط در شهر کرج خدماتش را ارائه نمی‌کند. اگر به دنبال یک مبل شویی در مهرشهر یا مبل شویی در فردیس هستید هم می‌توانید روی خدمات این شرکت حساب کنید.

اگر قصد شستشوی مبل چرمی خود را دارید و نگران هستید پارچه چرمی آن با استفاده از مواد شوینده از بین برود، نگرانید که به جنس پارچه مخمل یا مازراتی شما بعد از شستشو آسیب وارد شود، می‌توانید کار را به مبل شویی کرج بسپارید. این شرکت به عنوان بهترین شرکت مبل شویی در شهر کرج، مهرشهر و فردیس از کارشناسان و افراد متخصص در زمینه شستشوی مبلمان بهره می‌برد که می‌توانند با بررسی جنس پارچه و چوب مبلمان شما شستشوی مخصوص آن را انجام دهند. همچنین خشکشویی انواع سرویس‌های ناهارخوری پارچه‌ای یا چرمی و خوشخواب نیز در این شرکت توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود تا بالاترین درصد جلب رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. شرکت خدماتی مبلشویی کرج، یکی از پیشگامان در سرویس‌دهی مبلشویی با خدمات باکیفیت است. این شرکت نرخ‌های مقرون به صرفه‌ای را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته تا در اوضاع نابسامان اقتصادی، برای حفظ سلامتی هر چه بیشتر همشهریان محترم در کنار آن‌ها باشد.

یکی از مزایای استفاده از خدمات شرکت مبل شویی کرج، تضمین سلامتی شما و تمام اعضای خانواده‌تان است. زیرا این شرکت از هیچگونه مواد شیمیایی برای شستشوی مبلمان شما استفاده نمی‌کند. مبل شویی کرج از شامپوهایی سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند که به حفظ بهداشت عمومی کمک می‌کند و سلامت شما را نیز به همراه دارد. از جمله خدمات این شرکت

برای انواع مبلمان کلاسیک و راحتی با انواع پارچه‌ها عبارت است از:

• شستشوی تخصصی انواع سرویس‌های ناهارخوری پارچه‌ای یا چرمی با استفاده از دستگاه
• خشکشویی خوشخواب با دستگاه مخصوص و توسط افراد متخصص در محل
• شستشوی مبلمان چرمی با بررسی نوع چرم به کار رفته و استفاده مواد مخصوص آن
• شستشو و خشکشویی انواع مبلمان پارچه‌ای با استفاده از دستگاه پیشرفته و مواد شوینده مناسب هر نوع پارچه

از خدمات مبل شویی ها استفاده کنید
به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *