تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس کرونا

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس کرونا

تاثیر شستشوی فرش در از بین بردن ویروس کرونا


 هر وسیله ای برای نگهداری و طول عمر مفید و طولانی باید در شرایط مناسبی قرار گیرد. فرش هم به دلیل ساختار و خصوصیاتی که در الیاف آن وجود دارد نیازمند رعایت نکات مهم و با اهمیتی در زمان استفاده و شستشو می باشد. قالیشویی مشهد با داشتن سابقه درخشان در این حرفه به همشهریان توصیه می کند تا در زمان کرونا به شستشوی فرش ها توجه ویژه ای داشته باشند چرا که شستشوی فرش باعث از بین رفتن ویروس ها و باکتری ها خواهد شد.

یکی از مهمترین سوالاتی که همیشه پیش می آید این است که چه زمانی فرش نیاز به شستشو دارد؟ برای جواب به این سوال، توجه به چند مورد قابل ذکر می باشد. اول اینکه فرش در کدام قسمت خانه مورد استفاده است. چنانچه شما کف آشپزخانه یا اتاق نشیمن را فرش کرده اید به دلیل تردد زیاد حداقل سالی یکبار نیاز است تا فرش شسته شود. یکبار شستشو در سال برای شرایط عادی مطلوب و مناسب است. این روزها با وجود ویروس کرونا، نیاز به شستشو در همه ی مواد جزو مهمترین کارها بشمار می آید از اینرو نیاز بیشتری به شستشوی فرش ها هم دیده می شود.

از آنجا که فرش ها در قالیشویی مشهد با مواد شوینده تمیز می شوند هرگونه ویروس و میکروب را به راحتی می زداید همچنین پس از شستشو فرش ها ضد عفونی می شوند و از هر گونه آلودگی پاک خواهند شد.

رطوبت آسیب های غیر قابل جبرانی را به فرش وارد می کند چرا که به راحتی در الیاف و تار و پود آن نفوذ کرده و باعث ایجاد بوی نامطبوع و پوسیدگی فرش می شود. در صورتی که رطوبت زمان طولانی در فرش باقی بماند باعث تولید حشرات در تار و پود آن خواهد شد و آسیب های جدی به فرش وارد می کند. چنانچه رطوبت در فرش نفوذ کند باید به سرعت آن را در معرض آفتاب غیر مستقیم قرار داد. فرش های دستباف در صورت نفوذ رطوبت صدمات جدی به خامه و الیاف آن وارد می آید.

فرش های دستباف که از پشم و پنبه بافته شده اند جذب کننده رطوبت هستند و به راحتی در تار و پود آن ذخیره می شود از اینرو دمای هوای محیط برای این فرش باید به گونه ای باشد که آسیبی به آن وارد نشود. خشکی بیش از حد دمای محیط به الیاف فرش های دستباف صدمه خواهد زد. چنانچه رطوبت نسبی محیط بیش از ۷۰ درصد باشد سبب رشد و تکثیر حشرات و قارچ ها در زیر فرش خواهد شد.

در این شرایط در ابتدا باید علت رطوبت را شناسایی کرد و سپس در صدد رفع آن کوشید.
اگر رطوبت از کف به فرش نفوذ کرده باشد باید هر چه سریعتر فرش را جمع کرد تا کف در معرض هوا قرار گرفته و خشک شود. فرش را هم باید در معرض هوا پهن کرده تا کاملا خشک شود. سپس عامل رطوبت را از بین برد و فرش را مجددا پهن نمود. کف های سرامیک و سنگ یا کفپوش شده بهترین سطح برای پهن کردن فرش هستند. چنانچه رطوبت دیوار های مجاور به فرش نفوذ کرده باشد باید فرش را از دیوار فاصله داد و به تعمیر یا عایق کردن دیوار پرداخت. خوب است که در چنین مواردی فرش را برای شستشو به قالیشویی فرستاد تا در بهترین شرایط شسته و خشک شود و بوی نم فرش کاملا برطرف شود.

در قالیشویی مشهد فرش ها با بهترین روش شستشو و خشک می شوند. آب بطور کامل با استفاده از دستگاه های وکیوم مخصوص از فرش خارج شده و فرش بر روی داربست در معرض هوای مناسب قرار می گیرند. همچنین می توان از پنکه های بزرگ هم برای خشک کردن فرش ها بهره برد.

شستشوی فرش به روش سنتی

 در روش قدیمی فرش را درون نهر قرار می دادند و آب از سطح و زیر آن به تار و پود فرش نفوذ می کرد و سپس با مواد شوینده قدیمی با استفاده از پارو شسته می شد و سپس درون نهر با پارو، مواد شوینده از فرش جدا می شدند. عبور جریان آب از سطح زیرین و بالایی فرش باعث می شد تا مواد شوینده به راحتی شسته شود و سپس فرش را لول می کردند تا بر اثر فشرده شدن بخش زیادی از آب آن خارج شود سپس در مقابل آفتاب پهن می شد و طی ۲ تا ۳ روی به طور کامل خشک میشد.

حذف ویروس کرونا از روی فرش

شستشوی فرش به روش قالیشویی و کارخانه

 در بسیاری موارد قالیشویی ها هم تا حدودی با بهره گیری از روش سنتی فرش را ابتدا بر روی سطح پهن کرده و با استفاده از فشار آب باعث نفوذ آن به داخل تار و پود فرش می شوند سپس با استفاده از مواد شوینده که روی فرش ریخته می شود و مدت کوتاهی روی آن می ماند تا در آن نفوذ کند اقدام به شستن فرش با دستگاه های خودکار می کنند و سپس با استفاده از دوش های متحرک آن را از مواد شوینده پاک می کنند. فرش را داخل حوضچه های پر آب فرو می کنند تا بطور کامل فرش آبکشی شود. بعد از گذر از این مرحله فرش با کمک دستگاه های اتوماتیک کمی خشک میشود و در آخرین مرحله فرش که حالت نیمه مرطوب دارد را بر روی سطحی صاف یا داربست پهن می کنند تا بطور کامل خشک شود.

برخی از قالیشویی های مدرن، دارای سالن گرمخانه هستند که فرش ها روی داربست ها پهن شده تا زودتر خشک شوند. حرارت این گرمخانه ها بیش از ۴۰ درجه نخواهد بود چرا که حرارات زیاد هم سبب آسیب دیدگی به فرش می شود.

قالیشویی آنلاین مشهد

 شستشوی فرش اگر در وقت مناسب خود انجام نشود باعث ازدیاد نفوذ گرد و خاک در آن شده که سبب کوتاه شدن طول عمر آن می شود. همچنین وجود گرد و غبار در تار و پود فرش در طولانی مدت سبب ایجاد آلرژی و بیماری خواهد شد.

درست است که روش شستشوی فرش در قالیشویی مشهد تفاوت چندانی با روش سنتی ندارد اما در قالیشویی مشهد به دلیل تجربه ی افراد در انجام این کار به خوبی می دانند که هر فرش با توجه به جنس آن باید با چه درجه حرارت و چه مواد شوینده ای از آلودگی پاک شود. همچنین در قالیشویی مشهد به دلیل روشهای نوین، فرش خیلی سریعتر خشک می شود و از زرد شدن ریشه های فرش جلوگیری می کند.

در قالیشویی آنلاین مشهد فرش ها به روشی مکانیزه و مطلوب شسته می شوند. همچنین می توان به طور آنلاین برای شستشوی آن اقدام کرد و به راحتی آن را درب منزل تحویل گرفت.
در قالیشویی ابریشم خراسان فرش ها بعد از شستشو ضد عفونی می شوند و به شکل کاور شده تحویل مشتری می شود. پرسنل قالیشویی ابریشم خراسان در زمان تحویل گرفتن و تحویل دادن فرش تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده می کنند.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *