۳ راه برای سالم و تمیز نگه داشتن فرش شما

راهنمای راه های سالم و تمیز نگهداشتن فرش

۳ راه برای سالم و تمیز نگه داشتن فرش شما

به منظور حفظ زیبایی ظاهر فرشها که همیشه رویای آن را در سر دارید نیازمند توجه ویژه و دقت زیادی در نگه داری از فرش است. در اینجا برخی نکات نظافت فرش به منظور سالم نگه داشتن و تمیز به نظر رسیدن فرش شما در تمام طول سال توسط مدیریت سایت تبلیغات قالیشویی آورده شده است.

راهنمای راه های سالم و تمیز نگهداشتن فرش

۱.نسبت به آنچه که فرشتان نیاز دارد آگاه باشید

دانستن نوع فرشتان می تواند به شما در تعیین مناسب ترین راه نگه داری از آن کمک کند. انواع نایلونی آنها یکی از بادوام ترین و راحت ترین برای تمیز کردن است. اگرچه آنها نمی توانند لکه ها را به خوبی انواع فرش پشمی پنهان کنند. فرشهای پشمی دارای آب طبیعی هستند و خواص ضد لک دارند زیرا آنها خاصیت ایستایی کمتری دارند که باعث جذب آلودگی های کمتر نسبت به انواع فرشهای مصنوعی (ترکیبی) بشود. نکته منفی اینست که فرشهای پشمی گران قیمت تر هستند.
فرشهای پشمی نیز امکان خراب شدن دارند اگر رفتار نادرستی با آنها شود، بنابراین نسبت به نوع فرشتان و نگه داری متناسب با نوع آن آگاه باشید.
معمولا کارخانه های فرش کتاب راهنمایی درباره اینکه چگونه از محصولات مراقبت کنیم، فراهم می کنند و نکته مهم اینست که گارانتی فرش شامل روش نادرست به کار برده در نظافت و نگه داری از فرش نمی شود.

۲.اجازه ندهید گرد و خاک فرشتان را فرسوده کند

یکی از اصلی ترین موارد، دانستن اینست که گرد و خاک به مرور زمان می تواند باعث ایجاد آسیب هایی شود بنابراین هرچند وقت یکبار با جاروبرقی کشیدن فرشتان از روی هم انباشتن آنها جلوگیری کنید. یک اقدام احتیاطی دیگر که می توانید به کار گیرید اینست که فرشی جلوی در (پادری) قرار دهید به این منظور که از وارد شدن مقادیر زیادی خاک و آلودگی جلوگیری شود. اگر حیوان خانگی دارید با آموزش دادن آنها به یک مکان مشخص، از دفع ادرارشان بر روی فرش ممانعت کنید. اگر این اتفاق رخ داد سریعا بوسیله گزینه های بسته کمک های اولیه در موضع آلودگی همه چیز را درست کنید.

۳.لوازم منزلتان را هر چند وقت یکبار جا به جا کنید

فشرده شدن  یکی دیگر از آسیب هایی است که معمولا رخ  می دهد، زمانی که وسایل سنگین (مانند لوازم منزل) برای طولانی مدت روی فرش قرار می گیرند، که به همین خاطر  جا به جا کردن فرشتان هر چند وقت یکبار اقدام مفیدی است حتی اگر فقط چند سانتی متر باشد.
بسته لوازم کمک های اولیه برای فرش شما معمولا متشکل است از مواردی خانگی که  توسط خودتان انجام می گیرد[DIY: Do It Yourself] که می تواند در قسمت فوقانی آشپزخانه شما پیدا شود، اگرچه به منظور مهار بسیار محتاطانه، بهتر است محلول های نظافت فرش که بوی بهتری از سرکه دارند را خریداری کنید.
استفاده از پودر جوش شیرین یک روش عالی برای  انحلال بو است، همچنین با کم کردن نیروی چسبندگی لکه ها، از باقی ماندن آنها بر روی الیاف فرش شما جلوگیری می کند. کاری که خودتان انجام می دهید معمولا ترکیب کردن کمی پودر لباسشویی و مقدار زیادی آب است. به هر جهت از ساییده شدن فرش جلوگیری کنید زیرا که ممکن است باعث شکستگی فرش و یا  پخشایش آلودگی به نقاط بیشتری شود.
اگر شما با  این ایده که تمام کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید احساس نارضایتی می کنید پس به طور کلی با یک شرکت قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید که تجهیزات بسیار قدرتمند و پیشرفته ای برای استخراج آلودگی ها از عمق رشته های فرش شما دارد. هر سال حداقل یک تا دو بار نظافت و شستشوی حرفه ای فرش را انجاام دهید. هرچه تعداد فرش های شما و میزان تردد آن بیشتر باشد، تماس های شما نیز با قالیشویی حرفه ای باید بیشتر صورت گیرد.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *