اشتباهات رایج در تمیز کردن فرش تجاری(هتل، رستوران، سینما و …)

شستشوی فرش ادارات، هتل ها و مساجد

اشتباهات رایج در تمیز کردن فرش تجاری(هتل، رستوران، سینما و …)

شستشوی فرش ادارات، هتل ها و مساجد

فرش ها باعث می شوند اداره ها و محل های کار ما حرفه ای تر به نظر برسند. اما اشتباهات فاحشی وجود دارند که می توانند باعث کهنه به نظر رسیدن بیش از حد فرشها بشوند. یکی از این اشتباهات کم جارو برقی کشیدن است. این اشتباه برای سلامتی فرش مضر است، زیرا تقریبا ۹۰% از کثیفی های فرش خشک است. جارو برقی کشیدن به آسانی کثیفی های خشک را از بین می برد. اگر جارو برقی نکشید طبیعتاً تمیز کردن فرش با مشکل روبرو خواهد شد.

” به یاد داشته باشید که استفاده از آب اضافی گرد و خاک خشک را مرطوب می کند که پاک کردن آن به مراتب مشکل تر است.”

به گفته ی ویکتور ناگنت مالک قالیشویی ای-جی-اس (AJS) واقع شده در شهر اوریم در ایالات یوتا آمریکا به علاوه فرش خیس کثیفی بیشتری را جذب می کند. اگر افرادی که کار نظافت در ساختمان را مدیریت میکنند این مرحله را از قلم بیندازند، انتظار نداشته باشید که آن (فرش) به خوبی و به درستی به عنوان فرش نگهداری شود.

فیبر های ترکیبی به کار رفته در فرش های تجاری با جارو برقی کشیدن نا درست می تواند سائیده شوند و این باعث می شود فرش فرسوده و خاکستری(کثیف) به نظر برسد.

به هر جهت رفع کردن گرد و خاک خشک، تنها مشکل نیست. در طی تمیز کردن های عمقی و زیاد فرش اشتباهات زیاد دیگری نیز ممکن است رخ دهد. مثل: استفاده ی بیش از حد آب و مواد شیمیایی با یکدیگر و همچنین آبکشی ناکافی فرش.

اگر مواد پاک کننده باقی بماند به آسانی کثیفی ها را جذب خواهند کرد. این اتفاق معمولا یک اشتباه پر هزینه است. اگر شما شرایط سلب گارانتی از کارخانه فرش را بخواهید هرگونه نظالف غیر اصولی باعث از بین رفتن گارانتی فرش شما می شود.

اشتباه دیگر اعمال بیش از حد فشار در طی استخراج عمیق نظافت با آب است. مواد چسبنده ی به کار رفته در شالوده فرش هنگامی که فشار زیادی به آن اعمال شود ممکن است فشرده شود.

اگر فرش خیلی مرطوب رها شوند، ممکن است منجر به رشد قارچ انگلی و کپک به همراه بوی نامطبوع شود. همچنین میتواند منجر به حادثهشود، به این دلیل که سطح فرش لغزنده می شود.

قبل از اینکه ادامه بدهیم به یاد داشته باشید که اشتباهات مطرح شده با توجه به روش های مورد استفاده متنوع است. چه روش نگهداری دوره ای، چه نظافت سطحی و یا نظافت عمیق فرش. نظافت با مرطوبیت کم و یا کپسوله کردن هم ضرر های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال مواد شیمیایی استفاده شده می تواند به مرور زمان افزایش پیدا کرده و از زیبایی ظاهری فرش بکاهد. در این فراید مواد شیمایی به فرش اسیدی می شوند و هنگامی که این مواد متبلور می شوند یا “کپسوله” می شوند کثیفی بیرون کشیده می شود. این روش در مقایسه با دیگر روشها مانند: نظافت فرش و استخراج آلودگی با آب داغ از آب کمتری استفاده می کنند. به درستی می توان متوجه شد که جارو برقی کشیدن عمقی قبل از انجام کپسوله کردن امری ضروری است.

معمولا مواد شیمایی فقط لکه های روشن را پوشش می دهد و نمی تواند لکه های خشک و یا خاک را به صورت کامل از بین ببرد. آنها مواد چسبنده ای را که کثیفی را به فرش چسبانده را از بین می برند. کپسوله کردن نباید برای همه ی انواع لکه ها استفاده شود. مانند آنهایی که در کارخانه ها، رستورانها، سینماها و غیره … ایجاد می شوند. زیرا خاک موجود در طبیعت چرب تر است.

منبع: www.ablejan.com

ترجمه و ویرایش: سعید رضاپور

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *