راهنمای استفاده از تگزاپون

راهنمای استفاده از مواد شوینده در قالیشویی

راهنمای استفاده از تگزاپون (تگزافون، تگزافن) در قالیشویی

تگزاپون چیست؟ (تگزافون یا تگزافن که به اشتباه تلفظ می شود!) خمیر سفید نیمه شفاف غلیظ با بویی ملایم است که نام علمی آن سدیم لوریل اتر سولفات می باشد. تگزاپون در اکثر محصولات بهداشتی آرایشی پاک کننده خصوصاً محصولات ساخت ایران وجود دارد. تگزاپون جزء مواد فعال سطحی یا سورفکتانت های آنیونی بوده و کف کنندگی بالایی دارد.

راهنمای استفاده از مواد شوینده در قالیشویی

کف حاصل از تگزاپون سبک بوده و از شکل مطلوبی برخوردار است. تگزاپون در آب های نسبتاً سخت و حاوی املاح نیز کف می کند.
تگزاپون به دو صورت صدفی و معمولی در بازار یافت می شود که نوع صدفی آن برای تولید شامپوهای غیرشفاف و به اصطلاح صدفی و همچنین مایع دستشویی های صدفی استفاده می شود. تگزاپون معمولاً با درصد خلوص ۷۰ درصد وزنی عرضه می شود و به شکل خمیر بسیار ویسکوز می باشد. تگزاپون را در بازار به نام SLES می شناسند که مخفف کلمات سدیم لوریل اتر سولفات می باشد.

راهنمای استفاده از تگزاپون

زمان حل شدن تگزاپون در آب حدود یک ساعت است .بنابراین ۲ کیلو تگزاپون را در یک سطل بزرگ با ۲۰ لیتر آب بریزید و یک ساعت به هم بزنید بعد از یک ساعت کاملا حل خواهد شد .سپس برای مصرف آماده است. حدود نیم لیتر از این محلول را روی فرش بعد از خیس کردن بپاشید و شروع به شستن کنید.
ضمنا اگر مصرفتان بالا است بهتر است یک ماشین لباسشویی سطلی قدیمی تهیه کنید و ۴ کیلو تگزاپون را با ۴۰ لیتر آب داخلش بریزید وحدود یک ساعت روشن کنید. براحتی بعد از یک ساعت حل خواهد شد. بهتر است این کار در آب سرد انجام شود. ماده تگزاپون کاملاً بی رنگ است، زمان نگهداری محلول آن ۳ سال است بنابراین هیچ مشکلی بعد از گذشت زمان پیش نخواهد آمد و خاصیت آن کاهش نمی یابد.

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۲ میانگین: ۱]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *