چگونه مبلمان های میکروفایبر را در خانه پاک کنیم؟

آموزش های نظافت در منزل

چگونه مبلمان های میکروفایبر را در خانه پاک کنیم؟

میکروفایبر یک ماده مقاوم در برابر لکه با یک بافت نرم و آرام است. بنابراین، مبلمان میکروفیبر زیبایی و راحتی خاصی دارند. در عین حال تمیزکردن آنها نیز نسبت به مبلمان های دیگر ساده تر است.. آنها به دلیل داشتن الیاف میکروسکوپی، به راحتی تمیز می شوند.
با این حال، اگر شما مبلمان میکروفایبر خود را به طور منظم پاک نکنید، آنها کثیف و ناراحت کننده جلوه می کنند. بیشترین مبلمان های میکروفایبری، ترکیبی از میکرو فیبر خالص و مواد پلی استر است.
مبلمان میکروفایبر نمی توانند با آب به تنهایی تمیز شوند، زیرا احتمال دارد پس از تمیز کردن با آب خالی لکه هایی را در مبل شما جای بگذارد. با این وجود، اگر مبلمان میکروفایبر شما دارای تگ یا برچسبی تحت عنوان W باشد شما می توانید به راحتی آنها را با آب تمیز کنید. W نشان دهده Water یا همان آب هست که به شما اعلام میکند که شما می توانید این مبلمان را با آب خالی تمیز کنید.

آموزش های نظافت در منزل

چگونه مبل میکروفیبر خود را تمیز کنیم؟

۱. بالشتک ها را از روی مبل خود بردارید.

کوسن های را ابتدا جدا کنید

۲. با استفاده از جارو برقی از گرد و خاک و کثیفی های سطحی روی مبل خود را تمیز کنید.

اقدام به جاروبرقی کشیدن کنید

۳. مبل خود را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا کثیفی های سطحی را پاک کند. بهتر است برای تمیز کردن سطحی مبل خود از یک دستمال سفید رنگ استفاده کنید. احتمال دارد که دستمال های رنگی به دلیل رنگهای که در آنها استفاده شده رنگ خود را در مبل شما جای بگذارند.

ابتدا با دستمال مرطوب تمیز کنید

۴. لکه های سخت را با اسپری کردن الکل (الکل ایزوپروپل یا همان الکل سفید) پاک کنید به طوری که الکل را روی ناحیه کثیف شده اسپری کنید و آن را با استفاده از یک پارچه جاذب، پنبه ای، اسفنج  و یا فرچه های مخصوص تمیز کردن مبلمان به آرامی مالش دهید و پاک کنید.

پاک کردن لکه های سخت

بر خلاف آب و یا هر راه حل مبتنی بر آب، الکل به سرعت تبخیر می شود و از این رو، کمتر احتمال دارد که روی پارچه مبل شما لکه ای جا بگذارد. اگر برچسب بر روی مبل یا نیمکت شما S-W باشد، می توانید از روش های تمیز کننده بر پایه آب مانند صابون ملایم، تمیزکننده فرش، شامپو اثاثه یا لوازم جانبی استفاده کنید.

۵. منتظر باشید تا پارچه روی مبل خشک شود. شما می توانید برای سرعت بخشید به خشک شدن پارچه از سشوار نیز استفاده کنید.

منتظر خشکش شدن پارچه ی روی مبل شوید

۶. در نهایت، سطح پارچه مبل را به وسیله یک برس نرم و تمیز در حرکت دایره ای تمیز کنید این روش کمک می کند تا میکرو میکرو فیبر خم شوند و الیافت سفت شده نرم شود.

چگونه لکه ها و سایر مشکلات را حل کنیم؟

– به غیر از مالش الکل و الکل روشن، آب مقطر و دستمال مرطوب بچه برای پاک کردن لکه ها، حتی لکه های رنگی و لکه های آب (لکه های حلقه ای که از آب تشکیل می شوند) مفید است. شما همچنین می توانید از خشکشویی مبلمان نیز استفاده کنید.

– برای از بین بردن لاک ناخن و یا سایر لکه های سخت، در نظر بگیرید که شما می توانید با استفاده از یک اسپری مو لکه ی ناخن را تمیز کنید یا به سادگی میتوانید از پاک کننده های لاک ناخن استفاده کنید. “برای از بین بردن لکه های لاک ناخن دقت زیادی داشته باشید قبل از هر عملی مواد تمیز کننده مورد نظر خود را (اسپری مو یا پاک کننده لاک ناخن) در قسمتی از مبل که دید ندارد تست کنید”

– برای حذف موهای حیوان خانگی از نیمکت، از یک غلتک چسبنده استفاده کنید. علاوه بر این، شما می توانید موهای حیوان خانگی را با دستکشهای لاستیکی بردارید.

– هنگام برخورد با لکه های استفراغ، از مخلوط سرکه سفید و آب استفاده کنید، هر دو در اندازه مساوی مخلوط می شوند. محلول ایجاد شده را روی قسمت لکه شده اسپری کنید و با یک پارچه نرم و یا اسفنج شروع به پاک کردن کنید. در مورد بوی بد استفراغ شما می توانید جوش شیرین را به محل آسیب دیده بپاشید و آن را به مدت ۱۲ ساعت (یک شب تا صبح) رها کنید و صبح روز بعد آن را با جارو برقی بکشید. این طرفند برای پاک کردن ادرار و بو های بد در مبل و موکت های شما قابل استفاده است.

– در صورتی که آدامس بر روی پارچه مبل، فرش و یا موکت شما چسبیده باشد، یک مکعب یخ بر روی آن بمالید. یخ کمک می کند آدامس نرم شده و چسبیده را خشک کند، به طوری که می توان آن را راحت با استفاده از دست حذف کرد.

– استفاده از بخار شوی مناسب با اتصال پارچه (تنظیم حالت حساس) نیز برای تمیز کردن مبل میکروفیبر، کوسن، راحتی و غیره مناسب است.

آموزش مرحله به مرحله پاکسازی مبل میکروفیبر

نکات اضافی

قبل از تمیز کردن کل مبل یا نیمکت میکروفایبر خود، اطمینان حاصل کنید که محلول تمیزی خود را در قسمت کوچکی از مبل تست کنید. تمیز کردن مبلمان میکروفایبر با صابون و مواد شوینده معمولا باعث از بین رفتن جنس و الیاف روی مبلمان شما می شود.

توصیه می شود قبل از انتخاب پارچه برای تمیز کردن مبل پارچه را با استفاده از مواد شوینده اول تمیز کنید تا لکه های ریز موجود در پارچه پاک شوند تا هنگام استفاده و پاک کردن مبل لکه های موجود در پارچه روی مبل نیوفتد.

اگر چه مبلمان میکروفایبر مقاوم در برابر لکه است، اما به طور کامل از لکه ها ایمن نیست. بنابراین، لکه های نوشیدنی و یا آب را بلافاصله پس از اتفاق افتادن با استفاده از حوله و یا پارچه ای تمیز پاک کنید. به طوری که نوشیدنی به لایه های زیر میکروفیبر نفوذ نکند.

شما باید مبلمان خود را در ماه یک بار تمیز کنید. جارو برقی کشیدن برای از بین بردن گرد و خاک را یکبار و یا دوبار در هفته انجام دهید. مخصوصا اگر در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری میکنید.

ترجمه و ویرایش: سعید رضاپور

منبع: سایت www.topcleaningsecrets.com

به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *