آموزش شستشوی قالیچه

شستشوی قالیچه در منزل

چگونه یک قالیچه را بشوییم

اگر از خرید قالیچه شما مدت زیادی می گذرد زمانی فرا خواهد رسید که فقط جاروبرقی کشیدن پاسخگو نیست. بدون انجام یک نظافت عمیق و اساسی لکه های به جامانده از حیوانات خانگی،از بچه ها و لکه های پدید آمده از تنها یک زندگی ساده شروع به انباشتن می کنند. اما نگران نباشید! در واقع قالیچه های کوچکتر می توانند در ماشین لباسشویی انداخته شوند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه یک قالیچه را در ماشین لباسشویی بشویید:

شستشوی قالیچه در منزل

چگونه یک قالیچه را در ماشین لباسشویی بشوییم

۱- برچسب مراقبت را بخوانید.

ابتدا برچسب مراقبت را در پشت قالیچه ی خود بخوانید. اگر می گوید فقط نظافت خشک صورت گیرد، رنگ ها ممکن است در شستشو پخش شوند. اگر قالیچه قابل شستشو با دستگاه است یا برچسب را چند سال پیش پاره کرده اید و می خواهید آن را سریعا تمیز کنید، این کار را انجام دهید. اکثر قالیچه های کوچک (مانند پادری) در ماشین های لباسشویی کاملا خوب هستند.

۲-آن را تکان دهید.

برای اینکه خاک و مو را تا حد امکان از بین ببرید، قالیچه را بیرون ببرید و خوب تکان دهید. بهترین راه برای انجام این کار، گرفتن انتهای قالیچه و کوبیدن آن به یک شئ مثل کنار نرده یا یک دیوار است. هرچه مواد بیشتری را بتوانید از قالیچه بیرون بیاورید بهتر است. قطعا نمی خواهید همه این خاک و موهای حیوانات خانگی را در ماشین شستشوی (ماشین لباسشویی) خود بریزید.

 ۳-لکه های کوچک یا بزرگ را از بین ببرید.

هنگامی که خوب به آن ضربه زدید، وقت آن است که لکه های قوی روی قالیچه را تمیز کنید. از قبل برطرف کردن لکه های مقاوم، قطعا کمک می کند که فرش را به شکوه سابق خود برگردانید. اگر شما میدانید لکه از چه نوعی است- شکلات،شراب،روغن- متناسب با آن رفتار کنید. اگر نمی دانید، یک مقدار کمی از مواد شوینده مایع لباسشویی قوی را روی لکه بریزید و به آرامی آن را بمالید. یک مسواک برای لکه های کوچکتر بهترین ابزار است. درمان را برای مدت ۱۵ دقیقه اعمال کنید.

۴- بار و تعادل

بعد از اینکه لکه ها را از بین بردید، قالیچه را در واشر (ماشین لباسشویی)  قرار دهید. اگر واشر بار جلویی دارید، برای رسیدن به بهترین نتیجه دو قالیچه را با هم بشویید یا اینکه یک یا دو حوله را به آن اضافه کنید. با واشر بار- بالا، اطمینان حاصل کنید که بار در همه طرف یکسان است. قالیچه را به طور مساوی در اطراف محرک مرکزی توزیع کنید و برای رسیدن به تعادل هر تعداد حوله که نیاز است به آن اضافه کنید.
واشر= دستگاه شستشو کننده
محرک= همزن

۵- شست و شو

واشر خود را روی چرخه آهسته بگذارید، آن را با آب سرد پر کنید و مایع را به آن اضافه کنید. اگر قالی دارای پشتی لاستیکی است از سفیدکننده کلر استفاده نکنید. این می تواند باعث خراب تر شدن لاستیک در ماشین شود، حتی باعث ایجاد خرابی بزرگتری می شود! شما می توانید برای روشن کردن فرش با پشتی پلاستیکی بدون آسیب زدن به آن از سفید کننده مبتنی بر اکسیژن استفاده کنید.

۶- خشک کردن

در نهایت، قالیچه را روی طناب رخت شویی، چنگگ جالباسی یا فقط آن را روی نرده بیندازید تا با جریان هوا خشک شود. سعی کنید آن را دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید تا رنگ های تازه شستشو شده کمرنگ نشوند. ممکن است وسوسه شوید آن را در خشک کن بیندازید، اما گرما می تواند قالیچه را کوچک و چروک کند و به پشتی آن آسیب برساند.
اگر می خواهید هر گونه چروکهای باقی مانده را از بین ببرید، از یک اتو استفاده کنید یا آن را در خشک کن بر روی چرخه خشکی پایین/ هوا قرار دهید.

هنگامی که نحوه شستشوی یک قالیچه را یاد می گیرید این نکات را به یاد داشته باشید:

  • همانظور که نگهداری مرتب مفید است، تمیز کردن عمیق تقریبا همیشگی قالیچه تان می تواند واقعا به کیفیت آن آسیب بزند، بنابراین فقط در صورت لزوم این کار را انجام دهید.
  • اگر قالیچه شما گران قیمت است یا دارای ارزش و اهمیت معنوی است، بهترین کار این است که آن را نزد یک فرد متخصص ببرید.
به این نوشته امتیاز بدید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *